شناسهٔ خبر: 122033 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از ۵۶۱ کیلومتر راه‌آهن تا سال آینده/احیای خط فرعی ریلی شرکت نفت یزد

ریل از اخبار مهم ریلی در هفته گذشته می‌توان به بهره‌برداری از ۵۶۱ کیلومتر راه‌آهن تا سال آینده و اتمام عملیات احیای خط فرعی ریلی شرکت نفت اشاره کرد.

 گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

۵۶۱ کیلومتر راه آهن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در بخش ریلی در دست اجراست کهاز آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تکذیب استخدام نیروی کار در شرکت راه‌آهن

شرکت راه‌آهن در اطلاعیه‌ای، آگهی‌های منتشر شده مبنی بر استخدام نیروی کار در این شرکت را تکذیب کرد.

اتمام عملیات بهسازی و احیای خط ریلی فرعی شرکت نفت یزد/تخلیه ۲۴ واگن گازوئیل با حجم یک میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر

مدیرکل راه آهن یزد گفت: در راستای بهبود و تسریع تامین نیازهای استراتژیک و اساسی استان در حوزه حامل‌های انرژی و مشتقات نفتی، عملیات بهسازی، مرمت و احیای خط ریلی فرعی شرکت نفت یزد به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اهتمام ویژه وزیر سابق راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع پروژه‌های ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه وزیر سابق راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع پروژه‌های ریلی اهتمام جدی داشت، ابراز امیدواری کرد با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی اهداف پایه‌ریزی شده در صنعت ریلی محقق شود.

جلسه مشترک روسیه و ایران با موضوع ساخت راه‌آهن رشت- آستارا برگزار شد

جلسه معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با هیات روسی با موضوع ساخت راه‌آهن رشت- آستارا و تجاری سازی شاخه غربی کریدور شمال- جنوب برگزار به صورت ویدئو کنفرانسی شد.

کلیات طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایی می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوار هستیم تا کلیات طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال ۱۴۰۲ با افق ۱۴۱۴ نهایی و مصوب شود.

راه‌آهن رشت- آستارا مسیر دستیابی به ترانزیت ۲۰ میلیون تنی

پروژه ریلی ۱۶۲ کیلومتری رشت- آستارا در صورت تکمیل با تامین اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی نقش مهمی در تحقق هدف ۲۰ میلیون تن ترانزیت کشور دارد.

برنامه‌ریزی برای تاسیس آزمایشگاه‌های ریلی و دریایی در مرکز تحقیقات/حضور نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های مطالعاتی تقویت می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر تقویت حضور نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های مطالعاتی از برنامه‌ریزی برای توسعه آزمایشگاه‌های مرکز خبر داد.