شناسهٔ خبر: 122039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری صورت پذیرفت:

حضور راهداران و رانندگان در نماز جمعه مرکز استان مازندران

مازندران به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران به همراه جمع کثیری از مدیران و راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و خانواده بزرگ حمل و نقل مازندران در نماز سیاسی _ عبادی جمعه مرکز استان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان در حاشیه نماز سیاسی عبادی جمعه(۲۵ آذر) ضمن تبریک هفته حمل و نقل و راهداری به تمامی تلاشگران بی ادعای صنعت حمل و نقل و راهداری با وجود تمامی زمینه های حمل و نقل در استان اعم از حمل و نقل هوایی ـ ریلی ـ دریایی و جاده ای اشاره و عنوان کرد: باید به مازندران به دلیل دارا بودن تمامی ساختارها در بخش حمل و نقل توجه ویژه شود و اعتباراتی کافی و مناسب به این استان تخصیص داده شود , چرا که صنعت حمل و نقل میتواند در زمینه توسعه و شکوفایی این استان بسیار کارساز و گره گشا باشد.

وی خاطر نشان کرد: شبکه راههای ارتباطی مازندران به طول۱۰۴۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و روستایی به عنوان محوراصلی حمل و نقل جاده ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی استان بوده و به عنوان شریانهای حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداث گردیده و جز یکی از عظیم ترین سرمایه های ملی کشور محسوب می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به پیشرفت ها و اقدامات گسترده در بخشهای صنعت حمل و نقل در استان اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه امروزه صنعت حمل و نقل در مازندران با همت و پشتکار تمامی مدیران بخشهای مختلف حمل و نقل و حمایتهای همه جانبه دولت کریمه رو به پیشرفت و ترقی است.

وی در ادامه به وظیفه اصلی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه وظیفه اصلی ادارات کل استانها حفظ و نگهداری و ایمن سازی راههاست , از این رو این اداره کل نیز اقدامات گسترده ای را در زمینه نگهداری و ایمن سازی جاده ها در دست اجرا داشته که از جمله آنها می توان به عملیات نصب انواع علائم، خط کشی ها، بهسازی و روکش آسفالت، نصب جداکننده‌ها ( نیوجرسی ها ) ، آشکارسازی نقاط پرحادثه، احداث دیوارهای حفاظتی و احداث روشنایی در محورها اشاره کرد.

جهانیان در خصوص عملیات راهداری زمستانی این اداره کل در سال جاری خاطر نشان ساخت : ۳۶ اکیپ راهداری و ۳۰۰ راهدار به همراه ۲۰۰ دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری در گردنه های مهم و برفگیر استان مستقر و آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری و برف روبی در سطح محورها را دارند.

وی در ادامه به شبکه حمل و نقل عمومی استان اشاره و اظهارداشت: خوشبختانه شبکه حمل و نقل جاده ای استان در دو حوزه "جابه جایی کالا و مسافر" با همت و تلاش تشکل های صنفی حمل و نقل استان و نظارت دقیق این اداره کل شرایط مطلوبی داشته که جا دارد از تمامی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و تمامی مدیران صنفی این دو حوزه ( کالا و مسافر ) قدردانی شود.

گفتنی است در کشور همه ساله از ۲۶ آذر ( روز حمل و نقل ) تا ۱ دیماه ( روز راهدار) به عنوان هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.