شناسهٔ خبر: 122041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل رخ داد؛

سخنرانی پیش از خطبه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در مصلی گرگان

راه و شهرسازی گلستان همزمان با آغاز هفته حمل و نقل میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی با حضور مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان، در مراسم عبادی- سیاسی نماز جمعه گرگان برپا شد و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان پیش از خطبه های نماز جمعه گرگان به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)،  مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی،  عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای،  نورالله عباسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان، معاون راه آهن منطقه شمال شرق ۲ و معاون مدیرکل فرودگاه های استان،  ظهر جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ در محل مصلی گرگان حضور یافته و با مردم این شهر ملاقات کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان پس از پاسخگویی به مطالبات مردم گرگان، پیش از خطبه های نماز جمعه گرگان به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل اظهار کرد: حمل و نقل از بخش های زیربنایی اقتصاد هر جامعه بوده و این صنعت در جمهوری اسلامی ایران دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در دوران پس انقلاب به جایگاهی والایی دست یافته است، گفت: در استان گلستان ۶ هزار و ۲۱۷ کیلومتر راه وجود دارد که ۳۰۸ کیلومتر آن شامل بزرگراه و ۷۵۱ کیلومتر از این مقدار را راه اصلی تشکیل می دهد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: وجود این حجم از راه اصلی، فرعی، روستایی و ترانزیتی در استان، بیانگر اهمیت بالای گلستان در حوزه حمل و نقل و ارتباط با کشورهای حوزه دریای خزر است.

 ملک همچنین تصریح کرد: وزرات راه و شهرسازی اقدامات زیادی برای توسعه حمل و نقل کشور و استان گلستان انجام داده که تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان قیر به این استان یکی از این اقدامات است.

وی افزود: در این راستا تمام پروژه های راهسازی استان فعال بوده و از شرق تا غرب گلستان تمام همکاران ما مشغول به احداث و بهسازی محورها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان گلستان پروژه های زیادی در حوزه حمل و نقل و مسکن برای گلستان تعریف شده که با همراهی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان این پروژه ها عملیاتی می شوند.

وی از آغاز راهداری زمستانه در گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای دی ماه  ۲۶ اکیپ راهداری در سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان که تحت تاثیر راهداری زمستانه قرار دارند مستقر خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این اکیپ ها در ۵۱ گردنه و با ۱۶۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگنین به مسافران خدمات ارائه می کنند.

 ملک در ادامه سخنانش از اهمیت کریدور شمال به جنوب سخن گفت و تصریح کرد: محور اینچه برون – شاهرود – طبس جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان بوده و این کریدور نقش اتصال کشورهای CIS و شمال ایران را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ایفا می کند.

وی با بیان اینکه این پروژه تاثیر مثبتی بر زیرساخت های اقتصادی استان خواهد گذاشت، گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده و اهتمام دکتر زنگانه استاندار گلستان، این پروژه با همکاری سازندگان چینی احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از دیگر پروژه های مهم استان که جزو تاکیدات دکتر رئیسی نیز بوده، علاج بخشی خلیج گرگان است.

 ملک اظهار کرد: این پروژه که در ماه های اخیر با همراهی و پیگیری های دکتر زنگانه استاندار گلستان سرعت بیشتری یافت، هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در وضع مطلوبی قرار دارد.

وی در ادامه از افزایش مقاصد سفر هوایی در فرودگاه های استان خبر داد و گفت: برنامه راه اندازی  پرواز گرگان – مشهد و بالعکس در دستور کار ما قرار داشته و به زودی عملیاتی می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین از احداث مخزن سوخت فرودگاه کلاله که جزو مصوبات سفر هیات دولت به استان گلستان بود سخن گفت.

 ملک در انتها گفت: در میز خدمت راه و شهرسازی که امروز مورخ ۲۵ آذرماه در محل مصلی گرگان برگزار شد، بیشترین مطالبات مردم در حوزه های راه مواصلاتی، روستایی و مسکن بوده که تلاش می کنیم هرچه سریع تر به این مطالبات از سوی مسئولان ذیربط پاسخ داده شود.

گفتنی است  ملک تسریع در خدمت رسانی و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمت به مردم را مهم ترین مزیت استقرار میز خدمت عنوان کرد.