شناسهٔ خبر: 12206 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

جزئیات پرداخت تسهیلات بدون بهره مقاوم‌سازی

سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از پرداخت تسهیلات بدون بهره مقاوم‌سازی با هدف مقاوم‌سازی و مرمت ساختمان‌های موجود در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی و مرمت ساختمان‌های واقع در محدوده‌های هدف با همکاری دو صندوق کارآفرینی امید و تعاون به مبلغ ۲۰ میلیون تومان ﴿سه ساله و به صورت قرض‌الحسنه﴾ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند مشخصات لازم را به مدیران ادارات عمران و بهسازی شهری در استان‌های خود ارائه دهند تا این سهمیه را در اختیارشان قرار دهد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه تسهیلات مذکور به صورت قرض‌الحسنه با حداقل کارمزد (چهار درصد) در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: معاونت بهسازی و نوسازی شهری ایران با ردیف‌های بودجه‌ای که در اختیار دارد تسهیلاتی را در دو بخش ودیعه مسکن و نوسازی و مرمت ارائه می‌دهد اما امسال تنها ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که مبلغ کمی است. با این حال این مبلغ را با کمک بانک‌ها چهار برابر و به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش دادیم تا یک سری وام بدون بهره پرداخت شود./

نظر شما