شناسهٔ خبر: 122082 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

مجتمع بندری نگین برای ورود سرمایه گذاران جذاب‌تر می‌شود/ صادرات و واردات یک میلیون و ۱۴۰۰ هزار تن کالا در این مجتمع

شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره حجم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی مجتمع بندری نگین گفت: این مجتمع با اتمام پروژه زیرساختی برای ورود سرمایه‌گذاران جذاب‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی بنادر استان بوشهر با حضور علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر با افزایش 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 41 هزار و ۳۰۰ تی.ای. یو رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش پنج درصدی حمل و نقل کالای عمومی در بندر بوشهر افزود: با فعال شدن واحد تولید کود شیمایی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در یک سال گذشته ۴ کشتی حامل خاک فسفات به عنوان مواد اولیه تولید شیمیایی در مجتمع بندری نگین تخلیه شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در یک سال گذشته حجم صادرات و واردات در مجتمع بندری نگین به یک میلیون و 400 هزار تن رسید که این میزان عملکردی بسیار قابل قبول برای این مجتمع به شمار می رود.

وی عنوان کرد: بندر دیر نیز از جمله بنادر تابعه استان بوشهر است که در چند ماهه اخیر با رشدی فزاینده در حوزه صادرات مواجه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مجتمع بندری نگین نیز اکنون پروژه اسکله 120 متری عملیات اجرایی آن رو به پایان است که با بهره برداری از این پروژه زمینه پهلوگیری کشتی های 30 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از پروژه یاد شده رشد قابل توجهی در افزایش صادرات و عملکرد بندر بوشهر ایجاد خواهد شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین از دیگر پروژه های اولویت دار بندر بوشهر است که راستای تسهیل در پذیرش و تخلیه کشتی های بالا تناژ بالا مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: برای مجتمع بندری نگین دیوار کشی نیز حائز اهمیت ویژه ای است که باید شرایط برای تحقق این مهم فراهم شود.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شکیبی نسب تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی داوطلب سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین هستند که بدون تردید اتمام پروژه های زیرساختی منجر به جذب سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی خواهد شد.