شناسهٔ خبر: 122121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۵ پروژه بزرگ راه‌سازی در استان بوشهر در حال اجراست

سخنرانی مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر در نمازجمعه بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر طول راه‌های فرعی شوسه و آسفالته استان را ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر دانست و گفت: ۱۵ پروژه بزرگ راهسازی در استان بوشهر در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته حمل و نقل با اشاره به نقش این صنعت در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: در تاریخ، تحولات صنعت حمل و نقل در کشور روزهای سرنوشت‌سازی بوده که نقش تعیین کننده در انسجام حمل و نقل داشته‌اند.

وی با اشاره به ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ خاطر نشان کرد: در این روز در بحبوحه جنگ تحمیلی حدود ۱۰۰ کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور تهدید کشتی‌های منتظر از سوی رژیم بعث، نگرانی برای مسئولان فراهم آورده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در این چنین شرایطی امام راحل در پیامی کامیون‌داران را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع کشتی‌ها را فراخواندند و با تلاش این دلیرمردان، کشور از وضع بحرانی خارج شد.

دستغیبی وضعیت جاده‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون ۴ هزار و ۴۴۷ کیلومتر راه جاده‌ای در استان بوشهر وجود دارد که ۶۸۵ کیلومتر آن بزرگراه، ۵۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر راه روستایی شوسه و آسفالت است.

وی توسعه از راه آسفالت روستایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون درصد برخورداری جمعیت روستایی استان بوشهر از راه آسفالت ۹۹.۷ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های راهسازی در استان خاطر نشان کرد: ۱۵ پروژه بزرگ راهسازی در استان بوشهر در حال اجراست که بزرگراه خلیج‌فارس حد فاصل بزباز - بندو، جم به فیروزآباد، کنار گذر کنگان دوراهک و محور ساحلی دیر کنگان تحت عنوان جاده وفاق از آن جمله است.