شناسهٔ خبر: 122132 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌جنوبی:

بهسازی ۱۰۰درصدی ترمینال جدید فرودگاه بیرجند/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌جنوبی از بهسازی ۱۰۰درصدی ترمینال جدید فرودگاه بیرجند و پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس خبر داد.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه‌ بیرجند گفت: این طرح از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد که در تابستان ۱۴۰۱ به‌سازی ترمینال به‌طور کامل انجام شد.

طهماسبی افزود: پروژه روشنایی باند طبس با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه بوده است و ظرف یک‌ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌جنوبی توضیح داد: محوطه سازی فرودگاه بیرجند نیز در مرحله فراخوان است و پس از سپری شدن تشریفات مناقصه، وضعیت پیمانکاری مشخص می‌شود.

همچنین به‌سازی ترمینال قدیم در مرحله تهیه اسناد مزایده است تا بحث عمرانی آن انجام گیرد، علاوه بر این به سازی برج مراقبت نیز در این مجموعه می‌گنجد.

وی اظهار کرد: ساختمان‌های فرودگاه بیرجند و فرودگاه طبس در دستور کار قرار دارد، به طوری‌که برنده مناقصه اعلام شده و این پروژه هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گفته طهماسبی بهسازی همه ساختمان‌ها تا آخر سال انجام می‌شود.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که باندهای دو فرودگاه طبس و بیرجند مشکلی ندارند، گفت: باند فرودگاه بیرجند به طول ۴کیلومتر و باند فرودگاه طبس به طول ۳۶۰۰ متر است و نیاز به تطویل ندارد.

گفتنی‌است در مجموع برای استان خراسان جنوبی ۳۲ پرواز در هفته انجام می‌شود که ۲۸ پرواز مربوط به فرودگاه بیرجند و ۴ پرواز مربوط به فرودگاه طبس است.