شناسهٔ خبر: 122198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار،نمایندگان مجلس و نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

رانندگان، مدیران شرکت ها و راهداران نمونه گلستان تقدیر شدند

گلستان بمناسبت 26 آذرالی یکم دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از رانندگان، مدیران شرکت های حمل و نقل،پیمانکاران راهها و راهداران نمونه گلستان با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس،نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی و مدیران امنیتی و انتظامی قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، استاندار گلستان در این مراسم، فلسفه نامگذاری این هفته را توجه ویژه به حماسه آفرینی مردم شریف استان و کشور در طول انقلاب بیان کرد و گفت: پاسداشت اتفاقات گذشته موجب انتقال آن مفاهیم به نسل جدید و یادآوری آن برای مردم است.

علی محمد زنگانه افزود: دست بوس رانندگان هستم که با بصیرت خود دشمن را ناامید کردند و برای قدردانی از راهدارانی که در اوج مشکلات پای کار هستند، زبانم قاصر است.

وی، گلستان را دروازه آسیای میانه دانست و افزود: در افق ترسیم شده برای 1404 لازم است که قدم های بلندی برای رساندن سرانه تولید استان به میانگین کشوری برداشته شود که توسعه زیرساخت های حمل و نقل از جمله آنهاست.

به گفته زنگانه،از یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر ریاست جمهوری که برای بخش راه و حمل و نقل مصوب شده 900 میلیارد تومان برای تکمیل راهها و 300 میلیارد تومان هم برای تامین قیر بوده است.

این مقام عالی گلستان با بیان اختصاص اعتبارات ارزان قیمت از محل تبصره 18 برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: این اعتبارات براساس نیاز و فقر شهرستان ها در اختیار فرمانداران قرار گرفته که از اولویت های مورد توجه بخش حمل و نقل به شمار می رود.

به گفته وی، در جلسات هفتگی موضوع سوخت بخش حمل و نقل پیگیری و نتایج آن ارائه می شود.

وی افزود: جهت راه اندازی شهرک حمل و نقل نیز با هماهنگی معاونت عمرانی در دستور کار قرار می گیرد تا مطالبات بخش تامین شود.

زنگانه با اشاره به بازدید روز گذشته از تعریض مسیر بندرترکمن به آق قلا اظهارداشت: اقدامات عمرانی این مسیر در دولت سیزدهم دو برابر سال های قبل پیشرفت داشته که نشان از توجه وِیژه دولت به استان در سایه تبدیل اختلافات به وحدت و تفرق به انسجام است.

وی از جمله پروژه های مهم دیگر استان را در بخش راه و حمل و نقل؛ روگذر تقاطع غربی علی آباد، پل میلاد کلاله، احداث و ایمن سازی 6 دوربرگردان،اجرای 2،2 کیلومتر روشنایی در سال 1400 و 19.6 کیلومتر در سال 1401 با پیشرفت 80 درصد مانند روشنایی محور علی آباد- آزادشهر(دلند- خان ببین) و احداث و آسفالت 80 کیلومتر راه روستایی بیان کرد که با حمایت ها و پیگیری های متعدد در حال اجراست.

امانقلیچ شادمهر رئیس مجمع نمایندگان گلستان هم سهم 90 درصدی ناوگان جاده ای را در توسعه زیرساخت های حمل و نقل و رشد شریان های اقتصادی تاثیرگذار دانست و گفت: در کنار توسعه تمام زیرساخت ها اگر توجه به نوسازی ناوگان، هدایت نقدینگی و کاهش هزینه های نگهداری کامیونداران و رانندگان نشود اقتصاد رشد نمی کند.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز به نمایندگی از ریاست سازمان؛ تبریک و قدردانی خود را به رانندگان و راهداران گلستان ابراز داشت و گفت: در نظارت و برنامه ریزی دو بخش راهداری و حمل و نقل؛سفرها از جمله سفرهایی همچون اربعین و نوروز، حمل و نقل کالاهای اساسی و تامین زیرساخت های شبکه حمل و نقل و راهها بسیار مهم است.

مجید صباغ زاده افزود: برای پیشبرد سفرها و جابه جایی کالاهای اساسی فقط همدلی و همصدایی یک اصل ضروری است و در تامین و توسعه زیرساخت ها نیز با تمام محدودیت های مالی به بهترین نحو تلاش می شود.

علی اصغر محمدی نماینده رانندگان و حمیدرضا موسایی نماینده صنوف و تشکل های حمل و نقل گلستان با بیان اینکه اگر شبکه حمل و نقل همزمان با رشد تولید و سایر بخش ها رشد نکنند در آینده دچار چالش های جدی می شویم.

به گفته آنان، لازمه این توسعه ارتباط مسوولان با صنوف و رانندگان است.

اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، نوسازی ناوگان، رفع موضوع سوخت و راه اندازی شهرک حمل و نقل از دیگر مطالبات مهم رانندگان و صنوف بود که نمایندگان آنها بیان کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیزبا تبریک و قدردانی از تلاشگران دو بخش راهداری و حمل و نقل، گفت: 15 هزار و 760 راننده با 13 هزار و 547 ناوگان باری و مسافری طی 8 ماه گذشته توانستند بیش از 5/4 میلیون تن کالا و یک میلیون و 600 هزار مسافر را جابه جا کنند.

عادل مصدقی افزود:بهره برداری حدود 15 کیلومتر تعریض محور آق قلا- بندرترکمن تا پایان بهمن ماه سال جاری، اجرای طرح راهداری ضربتی و استمرار آن و اجرای طرح راهداری زمستانی از مهمترین اقدامات اجرا شده و در حال اجرای اداره کل است که مشارکت و همراهی مردم را می طلبد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب نمایندگان استان در مجلس، اظهارکرد:با پیگیری و حمایت نمایندگان و استاندار معزز از ابتدای سال تاکنون 930 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های عمرانی بخش تزریق شده که رشد 8 برابری داشته و همچنان در حال افزایش است.