شناسهٔ خبر: 12221 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات پذیره‌نویسی صندوق زمین و ساختمان تبریز/ قیمت هر سهم، متراژ واحدها و مبلغ سود تضمینی

صندوق زمین و ساختمان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان شمال غرب وابسته به شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از روز یکشنبه ۲۹ شهریور در فرابورس ایران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان شمال غرب وابسته به شرکت سهامی عام گروه سرمایه‌گذاری مسکن (ثمسکن) از زیرمجموعه‌های هلدینگ مالی بانک مسکن، واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق را بر اساس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از روز یکشنبه ۲۹ شهریور در بازار سوم فرابورس ایران تحت نماد «صغرب» عرضه کرده است.

ارکان، مقررات، اساسنامه و امیدنامه این صندوق به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده که موضوع فعالیت این صندوق، جمع‌آوری وجوه از طریق عرضه واحدها در فرابورس و اختصاص منابع مالی به ساخت پروژه ساختمانی و در نهایت تقسیم عواید و سود حاصل از فروش واحدهای مسکونی به خریداران برگه‌های سهام این صندوق است.

میزان سرمایه مورد نیاز و قیمت هر سهم

بر اساس اعلام ارکان صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان شمال غرب، قیمت اسمی هر سهم در هنگام عرضه در فرابورس هزار تومان است که همزمان با پیشرفت پروژه ارزش این اوراق نیز افزایش یافته و با قیمت جدید در فرابورس قابل خرید و فروش است. حجم منابع مورد نیاز برای ساخت پروژه، ۲۰ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. ۱۱ میلیارد و ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از اوراق منتشره توسط شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن تملک شده‌اند و ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مابقی نیز به عموم واگذار می‌شود.

ارکان صندوق زمین و ساختمان شمال‌ غرب

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان «مدیر» و «بازارگردان» این صندوق زمین و ساختمان، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب به عنوان «مدیر ساخت (مجری پروژه)»، شرکت تأمین سرمایه آباد مسکن به عنوان «متعهد پذیره‌نویسی»، شرکت مهندسین مشاور شهرآیند تبریز به عنوان «ناظر پروژه»، شرکت کارگزاری بانک ملی ایران به عنوان «متولی پروژه» و مؤسسه حسابرسی فریوران نیز به عنوان «حسابرس» صندوق تعیین شده‌اند که ارکان صندوق را تشکیل می‌دهند.

مشخصات پروژه

این پروژه مسکونی در شهرک رشدیه تبریز و در قالب ۹۶ واحد مسکونی اجرا می‌شود. زمین ساخت آن نیز سه هزار و ۵۰ متر مربع در ۱۷ طبقه است. قیمت تمام شده هر واحد مسکونی (به طور تقریبی) ۳۵۵ میلیون تومان است که در نهایت هر واحد به مبلغ (بیش از) ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و نشان‌دهنده حاشیه سود حداقل ۲۵ درصدی برای خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری (سهام) این صندوق در فرابورس است.

زمان اتمام پروژه مذکور، حداکثر ۳۶ ماهه پیش‌بینی شده است.

معافیت مالیاتی

بر اساس تبصره ۱ ماده ۷ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، تمامی درآمدهای صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان از مالیات معاف خواهند بود.

نحوه خرید

خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان شمال غرب از طریق کارگزاری‌های مجاز سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو شرکت فرابورس ایران و نیز تالار مجازی معاملات بازار سرمایه قابل انجام است./

نظر شما