شناسهٔ خبر: 122214 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی:

صنعت حمل و نقل نقشی موثر در تحقق «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دارد

وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل نیز با همه سختی‌ها و کاستی‌ها همراه با دیگر صنایع کوشیده است با تلاشی مضاعف تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران را خنثی کند و نقشی موثر در تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ایفا نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی به مناسبت هفته حمل ونقل در پیامی بیان داشت: حمل ونقل همواره به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه مورد توجه بوده است و از این رو سیاست‌گذاران همیشه نگاه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

وی افزود: کشور عزیزمان ایران با بیش از یک میلیون و ششصد و چهل هزار کیلومتر مربع وسعت، در زمره کشورهای پهناور جهان قرار می‌گیرد و بی‌شک صنعت حمل و نقل نقش بسزایی در افزایش رونق اقتصادی در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ دارد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی  با اشاره به اینکه بر کسی پوشیده نیست یکی از مهمترین ابزارها برای جلوگیری از تبعیض و برقراری عدالت، توسعه صنعت حمل و نقل در همه مناطق کشور است، ادامه داد: پس از پایان بحران همه‌گیری ویروس کرونا، رقابت برای جذب توریست در بین کشورهای مختلف اوج گرفته‌است و قطعا یکی از راه‌های افزایش و تسهیل ورود گردشگران داخلی و خارجی، سرمایه‌گذای‌های صحیح در حوزه‌ حمل و نقل است.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر که جنگ اقتصادی دشمن به اوج خود رسیده‌است، صنعت حمل و نقل نیز با همه سختی‌ها و کاستی‌ها همراه با دیگر صنایع کوشیده است با تلاشی مضاعف تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران را خنثی کند و نقشی موثر در تحقق شعار«تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین》ایفا نماید.

قربانی تصریح کرد: هفته حمل و نقل بهانه خوبی برای قدردانی از خدمات ارزشمند همه کارگزاران، دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل ونقل کشور و فرصت مناسبی برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است.اینجانب ضمن تبریک این ایام، برای همه کارگزاران و فعالان حوزه حمل و نقل آرزوی موفقیت و پیروزی دارم و امیدوارم در پرتو عنایات خداوند متعال همیشه ایام سربلند و سرافراز باشند.

در آذر ماه سال ۱۳۶۲، کالاهای اساسی در بنادر انباشته شده بود که در پی آن حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی، از کامیون داران درخواست کرد تا به بنادر جنوبی رفته و در انتقال کالاها به سراسر کشور مشارکت داشته باشند. به دنبال این پیام، کامیون داران از سراسر کشور در بنادر حاضر شدند و کالاهای اساسی را به استانهای کشور منتقل کردند.

در سال ۱۳۷۶، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و هر ساله مردم با بزرگداشت این روز، جهاد و فداکاری کامیون داران و کارکنان بخش حمل ونقل کشور گرامی داشته می شود.