شناسهٔ خبر: 122225 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای اراک اعلام کرد؛

امکان افزایش پرواز عتبات عالیات به پروازهای فرودگاه شهدای اراک از نیمه دوم دی‌ماه/ جای خالی صنعت هوانوردی عمومی در پایتخت صنعتی ایران

حسین نسب مدير فرودگاه شهدای اراک مدیر فرودگاه شهدای اراک گفت: افزوده شدن پرواز عتبات عالیات به دیگر پرواز های فرودگاه شهدای اراک از نیمه دوم دی‌ماه محتمل است و با تلاش و پی‌گیری مسؤلین استانی و موافقت و همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، یک شرکت هواپیمایی قول انجام پرواز عتبات عالیات را از نیمه دوم دی‌ماه در فرودگاه اراک داده است.

رحیم حسیننسب مدیر فرودگاه شهدای اراک در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با تلاش و پیگیری مسؤلین استانی و موافقت و همکاری سازمان هواپیمایی کشوری یک شرکت هواپیمایی قول انجام پرواز عتبات عالیات را از نیمه دوم دیماه در فرودگاه اراک داده است.

حسین‌نسب افزود: نظر به این‌که استان مرکزی صنعتی است و در پی درخواستهای مکرر مهندسین و کارگران بخش صنعت و پتروشیمی، پرواز دوم به مقصد عسلویه نیز در این بازه زمانی برقرار خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای اراک توضیح داد: در حال حاضر فرودگاه شهدای اراک برای مسیر مشهد مقدس و عسلویه پرواز دارد. البته باتوجه به اهمیت و بعد مذهبی استان مرکزی، مسیر پروازی مشهد و عتبات، طی سالهای ۹۶ تا ۹۸ راهاندازی شده بود که همه گیری کرونا موجب وقفه در پرواز ها شد.

وی تأکید کرد: در پایتخت صنعتی ایران جای صنعت هوانوردی عمومی خالی است ، در همین راستا سازمان صنعت معدن و تجارت متولی طرح فرصت سرمایه گذاری این صنعت در مرکز سرمایه گذاری ایران است. از سوی دیگر  در حالحاضر بخشی از ۳۰۰۰ بنگاه اقتصادی پایتخت صنعتی ایران تامین کننده قطعات هواپیما هستند.

حسین نسب ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در صنایع اراک، این ظرفیتها قابلیت تبدیل به خط تولید هواپیما را داراست و از این لحاظ هم سرمایه گذاری برای سرمایه گذار جذابتر شده و همچنین سرعت ایجاد صنعت و بازگشت سرمایه بهینه میشود.

او با اشاره به حمل و نقل ترکیبی و فرصت طلایی قرار گرفتن سه حوزه حمل و نقلی در ناحیه ای مناسب در شرق اراک گفت: طرح ایجاد مرکز لجستیک اراک از سال پیش به فاز اجرایی رسیده و اکنون محل آن مشخص شده است که در فاز اولیه ۴۰۰ هکتار برای این پروژه زمین اراضی ملی در نظر گرفته شده است.

مدیر فرودگاه شهدای اراک در خصوص نقش فرودگاه شهدای اراک به عنوان تاسیسات گردشگری وگردشگری سلامت اظهار کرد: این حوزه کاری را به عنوان شتاب دهنده بخش خصوصی با نگاهی اصولی پیگیری کرده ایم و اکنون مجموعه گردشگری سلامت مجوز های گردشگری و بهداشت و سلامت خود را دریافت کرده و آماده ورود به بازار های جهانی برای جذب بیماران بین الملل است.

 در پایان حسین نسب با اشاره به دیجیتالسازی در فرودگاه شهدای اراک گفت: اتصال به شبکه سراسری فناوری اطلاعات با ایجاد ۱۴ کیلومتر فیبرنوری در سال ۹۵ انجام شده است و همچنین در راستای تأمین امنیت فرودگاه شهدای اراک گفت: امنیت همواره سرلوحه فعالیتهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بوده و نسبت به تکمیل نیازمندیهای این بخش اعتبار های خوبی در نظر گرفته است.

مدیر فرودگاه شهدای اراک با بیان اینکه حذف کاغذ از سیستم اداری به طور کامل صورت گرفته است، ادامه داد: در بخش ارزیابی عملکرد علاوه بر ارزیابی سالیانه که مرسوم است، ارزیابی ماهیانه کارکنان به صورت مکانیزه انجام می گیرد.

گفتنیاست فرودگاه بین المللی شهدای اراک در شمال شرقی و با فاصله ۱۴ کیلومتری شهر قرار دارد.