شناسهٔ خبر: 122226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولین سازمانی و استانی:

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان مازندران برگزار شد

مازندران همزمان با روز ملی حمل و نقل ، مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ و نقل ، رانندگان و راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با هدف تجلیل از فعالین حوزه حمل و نقل و راهداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ، نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جمع کثیری از مدیران استانی و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل مازندران همراه بود ، شغل راهداری را یک شغل مقدس دانست و اظهار داشت : وظیفه اصلی تمام ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور حفظ وحراست و بهسازی راههای موجود است وتحقق این موضوع برای مردم در زمستان بیشتر از سایر فصول سال است ونظر به اینکه 90 در صد حمل و نقل در کشور از طریق حمل و نقل جادهای انجام می شود لذا وظیفه راهداران چند برابر می شود .

وی هدف از این مراسم را ارج نهادن به خدمات فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری، همچنین پیشکسوتان عنوان کرد.

مهریاری به پیشرفت ها و اقدامات گسترده در بخشهای صنعت حمل و نقل درکشور اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه امروزه صنعت حمل و نقل با همت و پشتکار تمامی مدیران بخشهای مختلف حمل و نقل و حمایتهای همه جانبه دولت رو به پیشرفت و ترقی است.

دکتر رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم شرایط استان را به لحاظ وسعت راههای مواصلاتی، داشتن مناطق کوهستانی و وجود گردنه های مختلف  خاص توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت زیر ساخت های استان، همواره باید با همدلی و تعامل بین دستگاهی خدمات مورد نیاز به شهروندان ارائه شود.

وی با اشاره به این که هنوز وضعیت زیر ساختی راههای مواصلاتی استان به شرایط مطلوب نرسیده است و از طرفی فرهنگ رانندگی نیز هنوز ایده آل نیست، افزود: برای کاهش تصادفات فوتی و جرحی و خسارتی باید با رعایت کامل و بی چون و چرای مقررات راهنمایی و رانندگی و تعامل با شرایط موجود در کنار هم زندگی کنیم تا در حق کسی اجحاف نشود.

علیخانی با ذکر این نکته که سفر به مازندران همیشگی و دائم و در طول روزهای هفته جریان دارد، گفت: انتظارداریم تا هموطنان علاوه بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، زمان سفر، وضعیت راه، اخبار هوشناسی، داشتن تجهیزات و امکانات از جمله زنجیر چرخش و همکاری با نیروهای امدادی و راهداری را مورد توجه قرار بدهند.

حسن جهانیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته حمل‌ و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت : شبکه راه های ارتباطی مازندران به طول 10400 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و روستایی به عنوان محوراصلی حمل و نقل جاده ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی استان بوده و به عنوان شریانهای حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداث گردیده و جز یکی از عظیم ترین سرمایه های ملی کشور محسوب می شود.

جهانیان در خصوص عملیات راهداری زمستانی این اداره کل در سال جاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر 36 اکیپ راهداری با 300 راهدار به همراه 200 دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری در گردنه های مهم و برفگیر استان مستقر و آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری و برف روبی در سطح محورها را دارند.

گفتنی است در پایان این مراسم از مدیران نمونه شرکت های حمل و نقل و رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای استان ( کالا و مسافر ) و راهداران پر تلاش  با اهدا لوحی تقدیر بعمل آمد.