شناسهٔ خبر: 122239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

یک میلیون تن کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار جابجا شد

ترانزیت کالا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه گذشته بیش از یک میلیون تن کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوارگفت: پایانه مرزی بیله‌سوار جز ۵ پایانه فعال و موفق کشور است که همچنان جابجایی کالا و مسافر در آن انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کمتر از ۱۵۰ دستگاه تردد ناوگان باری و مسافر را در پایانه مرزی بیله‌سوار شاهد بودیم تصریح کرد: در حال حاضر این تعداد به بیش از ۵۰۰ دستگاه رسیده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل به افزایش جابجایی بار و مسافر در پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: ۳۴ درصد رشد را در ترانزیت کالا در هشت ماهه امسال شاهد بودیم و ۹۱ هزار دستگاه اتوبوس نیز تردد مسافران را انجام داده‌اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۸ ماهه گذشته از جابجایی ۴۸هزار نفرمسافر توسط اتوبوس‌های فعال در این مسیر خبرداد و افزود: در این حوزه شرایط رو به رشدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با گرامیداشت ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه با لبیک به ندای امام راحل در بحبوحه جنگ سعی کردند تا با حضور در بنادر نسبت به تخلیه و جابجایی کالاها اقدام کنند تا در کشور خلأیی به وجود نیاید.

وثوقی اضافه کرد: سال ۷۴ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری ۲۶ آذر به نام روز حمل و نقل نامگذاری شد و اول دی ماه نیز به نام روز راهدار نامگذاری شده است.

وی به ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه حمل و نقل بار ۹۰ شرکت با همکاری ۱۱ هزار و ۲۵۶ راننده فعالیت می‌کنند که با مجهز شدن فعالان این عرصه به کارت هوشمند، جابجایی کالا را به صورت استانی و برون استانی شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: در این حوزه هشت هزار دستگاه شامل کامیون و خودروهای سنگین باری جابجایی سالانه چهار میلیون تن کالا را انجام می‌دهند که آمار هشت ماهه امسال جابجایی سه میلیون و ۱۰۱ هزار تن کالا بوده است.

وثوقی فعالیت ۵۷ شرکت حمل ونقل مسافری را یادآور شدو اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در حوزه مسافری فعال هستند که یک‌هزار و ۲۳۱ دستگاه خودروی مسافربری نیز در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۸ دستگاه اتوبوس، ۱۳۰ دستگاه سواری و مابقی مینی‌بوس هستندادامه داد: در هشت ماهه امسال یک میلیون مسافر را با رشد ۱۰ درصدی جابجا کردند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل  عمر ناوگان باری استان را ۲۳ سال اعلام کرد و افزود: در کشور ناوگان باری عمر متوسط ۲۰ سال دارد.

وثوقی تصریح کرد: در بخش مسافری نیز اتوبوس‌های ما به طور میانگین ۱۳ سال و سواری‌ها نیز ۱۳ سال عمر فعالیت دارند اما عمر ناوگان مینی‌بوس ما ۳۰ سال است که این میانگین در کشور ۲۷ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و ارائه بلیط به مسافران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با جلوگیری از اقدامات نامناسب در مسافرگیری بین راهی، سعی بر این است تا حرکت اتوبوس‌ها به موقع و با فروش بلیط و پوشش بیمه‌ای انجام شود.