شناسهٔ خبر: 122264 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

نوسازی ناوگان هوایی و افزایش کیفیت خدمات در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است/بخش خصوصی می‌تواند یاری دهنده دولت و مردم باشد

ببینید | بازدید وزیر راه و شهرسازی از ششمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته (1) وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت نوسازی صنعت هوایی گفت: نوسازی ناوگان و کیفیت بخشی خدمات به مردم در این حوزه در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه برای پوشش این رویداد اظهار کرد: این رویداد باید کمک کند حمل و نقل فناورانه‌تر و مردم پایه شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور من در این نمایشگاه به دلیل تاکید بر همکاری با بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی می‌تواند یاری دهنده دولت و مردم باشد.

وزیر راه و شهرسازی با گرامی داشت یاد مرحوم قاسمی تصریح کرد: تمامی سیاست‌های وزیر سابق راه و شهرسازی و همچنین دولت قبل در دستور کار قرار دارد.

به دنبال تامین منابع برای تکمیل کریدورها هستیم

بذرپاش با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما به اتمام رساندن کریدور شمال به جنوب است گفت: به دنبال تامین منابع برای تکمیل این کریدورها هستیم چراکه منابع فعلی کفاف تکمیل آنها را نمی‌دهد.

وی در رابطه با تکمیل راه آهن رشت- آستارا افزود: امروز صبح با طرف‌های خارجی پیرامون این موضوع جلسه‌ داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد باید به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم تا کنون محقق نشده لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان بر روی قیمت کالا مانور داد.

عضو کابینه سیزدهم در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان از روش‌های تشویقی که مد نظر داریم از طریق مجلس برای منتج شدن به نتیجه در حال پیگیری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهسازی راه‌ها مدت زیادی است که انجام نشده، یادآور شد: تا دیشب برای این موضوع در دولت به دنبال کسب مجوز بهسازی بودیم.

وی گریزی به بحث نوسازی صنعت هوایی زد و گفت: هم نوسازی ناوگان و هم کیفیت بخشی خدمات به مردم در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: در اقتصاد دریا فاصله زیادی با صنعت جهانی داریم لذا نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

وی خاطر نشان کرد: نظر دولت بر رونق حوزه حمل و نقل است چرا که در اکثر مذاکرات با کشورهای خارجی به ویژه همسایگان این موضوع محور مذاکرات طرفین قرار دارد.

بذرپاش در پایان گفت: در حوزه مسکن ابتکارات خوبی در راه است لذا هر هفته منتظر اخبار این حوزه باشید.