شناسهٔ خبر: 122266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد؛

صدور، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی از طریق سامانه سپامک

اسدالهی 4 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، زین پس هر گونه صدور، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار برای متقاضیان حقیقی و حقوقی از طریق سامانه الکترونیکی سپامک انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی بیان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی و اتصال به درگاه ملی مجوزها، از ابتدای سال جاری پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه الکترونیکی سپامک، به صورت غیر حضوری، صادر می شود.

وی ادامه داد: با عنایت به نامه های صادره از دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص صدور، تمدید و ارتقاء پروانه های اشتغال مهندسی در سامانه سپامک و با توجه به اینکه امکان انجام مراحل مذکور برای تمامی مهندسین در سامانه فراهم گردیده مراحل مذکور از طریق سامانه سپامک و درگاه ملی مجوزها توسط مهندسین انجام می گیرد.

وی به عملکرد این حوزه در سالجاری اشاره نموده و گفت : از ابتدای سال تا کنون ۶۵۰ مورد تمدید ، ۳۵۰ مورد صدور ، ۴۵۰ مورد ارتقاء پروانه اشتغال به کار در استان انجام شده است.

اسدالهی اضافه کرد: همچنین  ۱۳۰ مورد میزان صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار و ۲۵ مورد بازدید در بخش نظارت عالیه در سطح استان انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفتنی است مهندسان همدان می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سپامک به آدرس https:// sepamak.murd.ir  نسبت به دریافت، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار خود اقدام کنند.