شناسهٔ خبر: 122274 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن:

عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی واگذار می‌شود

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امکان دریافت سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی تصرف شده وزارت راه و شهرسازی فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه امکان دریافت سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی تصرف شده وزارت راه و شهرسازی فراهم شد، افزود: افرادی که قبل از سال ۹۴ در اراضی تصرفی متعلق به وزارت راه و شهرسازی ساخت و ساز انجام داده اند، به شرط داشتن شرایط لازم، می‌توانند برای واحد مسکونی خود سند دریافت کنند.
مالکی در ادامه اظهار کرد: آیین‌نامه واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی تصویب و ابلاغ شده است.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه گفت: در این بند به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده است که سند اراضی را که قبل از سال ۹۴ در آن‌ها ساخت و ساز انجام شده است، با یک فرمول به مردم واگذار شود. این موضوع مشمول واحدهای مسکونی می‌شود که عرصه آن به نام دولت وزارت راه و شهرسازی است.
مالکی با اشاره به اینکه هر خانه‌ای که در اراضی تصرفی ساخته شود مشمول آیین نامه نیست، گفت: خانه حتما باید با مصالح بادوام ساخته شده باشد و باید حتما کاربری مسکونی داشته باشد.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن  اضافه کرد: واحدهای مسکونی همچنین باید در محدوده شهر ساخته شده و منطبق با طرح‌های توسعه شهری باشند.
به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی تاکید کرد: افرادی که قبل از یکم فروردین ماه ۱۳۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در این اراضی اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی نسبت به تکمیل مدارک برای دریافت سند اقدام کنند.