شناسهٔ خبر: 122281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری

دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی..jpg استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: صنعت حمل و نقل بدلیل داشتن نقش زیربنایی دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در پیامی آغاز هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است؛

تقویم مناسبت های ملی، مزین به رخدادها و رویدادهایی است که به جهت یک تحول و اتفاق مهم در حافظه تاریخ سراسر حادثه ایران اسلامی ثبت و ضبط شده اند تا با یادآوری آنها ، عظمت کارهایی به نمایش گذاشته شود که بسیار غرورآفرینند و از ارزش اقدامات کم نظیری یاد شود که به همت فرد یا افرادی رقم خورده که هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهند شد. درست مثل 26 آذرماه که روزی سرنوشت ساز در صنعت حمل و نقل ایران اسلامی است و انسجام بخشی شبکه حمل و نقل کشور در پی بسیج عمومی کامیون داران را در لبیک به فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) ماندگار کرده است.

صنعت حمل و نقل که یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می شود، بدلیل داشتن نقش زیربنایی دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در کلیه فعالیت های اقتصادی نقشی غیرقابل انکار برعهده دارد، و این مهم در حمل و نقل جاده ای به جهت دامنه شمول گسترده تر جامعه هدف از رانندگان گرفته تا آحاد افراد جمعه، مشهودتر است.

بدون تردید به واسطه قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی کشور به ویژه گذر تردد هموطنان ساکن جنوب و مرکز ایران تا آستان مقدس حضرت ثامن الحجج (علیه السلام)، داشتن مرز مشترک طولانی با افغانستان، وجود ظرفیت های معدنی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوان، محدود بودن پروازهای فرودگاهی، ناکافی بودن خط ریلی طبس و ... صنعت حمل و نقل جاده ای، بیش از دیگر استان ها به توسعه گره خورده است.

اینجانب ضمن تبریک هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" به فعالان این عرصه تاثیرگذار و مهم، از زحمات تمامی دست‌اندکاران به‌ ویژه همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان و تلاشگران وظیفه شناس این حوزه و به طور خاص راهدارانی که سختی های کارشان در یکمین روز از دی ماهِ تقویم مناسبت ها ثبت و ضبط شده، قدردانی می نمایم و به نمایندگی از مردم قدرشناس خراسان جنوبی مجاهدت‌های بی وقفه، خدمات دلسوزانه و تلاش های خالصانه همه بزرگواران را پاس می دارم. امید که با برنامه ریزی درست، هم افزایی همه حوزه های متولی و مرتبط و بنا به تأکید آیت الله رئیسی در جریان سفر به خراسان جنوبی مبنی بر انجام اقدامات تأثیرگذار در کاهش حوادث جاده ای، بتوانیم برای همه هموطنان عزیز به ویژه مردم استان، سفرهایی ایمن و راحت رقم بزنیم.