شناسهٔ خبر: 122285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استانداری اردبیل خبر داد؛

آماده باش کامل نیروهای خدماتی و امدادی استان برای انجام طرح زمستانی

راهداری زمستانی معاون عمرانی استانداری اردبیل گفت: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده اجرای طرح زمستانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،کمال الدین میرجعفریان در 25 مین جلسه کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی راههای استان با بیان اینکه شرایط سرد زمستانی که هم اکنون استان را فرا گرفته فرصت بسیار خوبی است تا تمهیدات لازم برای انجام طرح زمستانی در فصل بارش انجام شود گفت:تمامی دستگاههای مرتبط باید به موقع برنامه ریزی کرده و تمام تجهیزات لازم را برای ارائه خدمات به مردم در ایام زمستان آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدام و مدیریت به موقع در زمان بحران میتواند اثربخشی بسیاری در ارائه خدمات وحصول نتیجه داشته باشد افزود:نیروهای خستگی ناپذیر و پرتلاش راهداری که در ایام زمستان در سرما و کولاک شدید به دور ازخانه و خانواده در پشت ماشین آلات مشغول عملیات سخت برفروبی و بازگشایی هستندحضور به موقع آنهاست که می تواند در جلوگیری از ترافیک،یخبندان و تلفاتی که در اثر حادثه ای در جاده که منجر به آسیب و فوت می شود جلوگیری کند.

معاون عمرانی استانداری اردبیل استقرار امکانات و تجهیزات و اکیپ ها را در محل ارائه خدمت خواستار شدو تصریح کرد:در کنار تجهیزات عوامل نیروی انسانی نیز بدون کوچکترین تاخیر باید در محل خدمات حضور بموقع داشته و این استقرارو حضور نیروها نیز از طریق اطلاع رسانی بموقع باید برای مردم ملموس باشد.

میرجعفریان استفاده از همه ظرفیت رسانه ها به ویژه صداوسیما را برای تولید برنامه های هشداری در حوزه تصادفات و انعکاس زحمات نیروهای خدمات رسان مهم دانست و خاطرنشان شد:صداوسیما باید در زمینه فرهنگسازی و آگاهی بخشی در خصوص قوانین صحیح رانندگی خصوصا در این فصل که بارندگی و یخبندان خواهد بودهمکاری ویزه ای داشته باشد.

وی از پیگیری ها برای رفع نقاط کور تماس،حضور عوامل پلیس راه در همه محورها،آمادگی واستقرار بالگردها برای انجام خدمات در زمان بحران،حضور آمبولانس ها در گردنه ها را از اعضای کمیسیون جهت انجام هرچه بهتر خدمات به مردم خواستار شد.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استاان اردبیل نیز از آمادگی 300 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری برای انجام طرح زمستانی خبرداد و گفت: از 15 آذر ماه بیش از 400 راهدار در 24 محل با تجهیزات کامل آماده و مستقر شده اند.

وثوقی تامین سوخت لازم برای ماشین آلات،لاستیک،زنجیرچرخ و همچنین تامین و تهیه 40 هزار تن ماسه و نمک را برای انجام عملیات بازگشایی و برفروبی در این ایام یادآور شدو اظهار کرد:قرارگاه راهداری زمستنانی نیز برقرار و مرکز مدیریت راههای استان بصورت 24 ساعته برای پاسخگویی به مردم و رصد وضعیت جوی و ترافیکی مشغول فعالیت هستند.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز بر تامین اسکان های اضطراری برای حضور مسافران درراه مانده و گرفتار شده در برف را توسط اوقاف،ورزش و جوانان،راهدارخانه ها ،هلال احمر، مساجد و مدارس تاکید کرد و افزود:در این زمینه فرمانداران هرشهرستان باید با محوریت مدیریت بحران جلسه ای تشکیل داده و هماهنگی و  تمهیدات لازم را برای خدمات رسانی اضطراری ازجمله اسکان، تغذیه و درمان انجام دهند.

خدمتی احداث تعمیرگاه در محور سرچم ودر نقاط حساس استان جهت ارائه خدمت به خودروهای گرفتار شده در همان محل راضروری دانست و ادامه داد:صنعت و معدن استا نیزبرای شرایط بحرانی تدابیر لازم را بجهت حضورو استقرار جرثقیل سنگین بریا ارائه خدمت در جاده فراهم نماید.

وی از آمادگی کامل نیروهای پلیس راه، راهداری، اورزانس، هلال احمر، امداد خودرو وسایر دستگاهها برای انجام خدمات زمستانی خبرداد.

در پایان جلسه اعضای کمیسیون ایمنی راهها عملکرد خودرا در این زمینه ارائه داده وهمچنین روند اجرای پیش بینی باکس زیرگذرعابر پیاده در روستای کرگان،دوربرگردان سه راهی صحرا-رضی و بریدگی ارباب کندی نیز بررسی شد.