شناسهٔ خبر: 122286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور اعلام کرد؛

رصد تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمند

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: اجرای طرح پنجره واحد در سطح کشور بصورت سراسری آغاز شده و در حال اجرا است که اجرای این طرح در ادامه به طرح هوشمند سازی می رسد که هرگونه تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمند سازی و آلارم ها رصد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، سرهنگ خردمند مشاور ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی و فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با بیان این مطلب گفت: در سطح کشور طرحی با عنوان طرح راستی آزمایی برای ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی که یگان حفاظت دارند و فرماندهانی از نیروی انتظامی در این ادارات کل مستقر هستند اجرا شده است، همچنین در کنار آنها نیروی های ضابط قضایی در حفظ اموال و بیت المال و اراضی بیت المال شبانه روز با گشت های پیاده، خودرویی و موتوری در تلاش هستند.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح راستی آزمایی درسطح کشور، امروز تمامی اراضی دولتی در اختیار یگان حفاظت در سراسر کشور است و همکاران پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از این اراضی حفاظت می کنند.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی در استان گیلان نیز آغاز شده است، گفت: با در اختیار قراردادن تبلت به نیروهای یگان حفاظت و GPS هایی که در خودروها و گوشی های همراه مامورین است بصورت آنلاین رصد می شوند.

خردمند تصریح کرد: با اجرای طرح پنجره واحد هیچگونه زمین خواری در سطح کشور در اراضی دولتی و ملی صورت نمی گیرد.

وی عنوان کرد:این طرح با حمایت دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات و همکاران دستگاه انتظامی و امنیتی در حال اجرا است و بزودی اخبار خوبی به در این راستا به مردم اطلاع رسانی می شود.

خردمند با ابراز قدردانی از تعامل مردم گیلان با نیروهای یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیشترین اخبار دریافتی از طریق سامانه ۱۶۵۶ با همکاری مردم بوده است و استان گیلان دارای رتبه برتر کشوری در دریافت اخبار و اطلاعات مردمی است مردم ولایت مدار گیلان همکاری خوبی در حفظ بیت المال و حفظ اراضی ملی و دولتی داشته اند.