شناسهٔ خبر: 122303 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد؛

نفوذ سامانه بارشی به کشور از فردا/ احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع

ابر و باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی و بارش باران در استان‌های شمالی از فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی از اواخر وقت فردا دوشنبه تا ظهر چهارشنبه هفته جاری سبب بارش باران شده و در ارتفاعات و مناطق سردسیر را با بارش برف، کولاک، کاهش محسوس دما و پدیده مه مواجه خواهد کرد.

منطقه اثر این سامانه روز دوشنبه گیلان و شرق اردبیل، روز سه‌شنبه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز چهارشنبه گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، در هنگام مسافرت با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به ویژه گاز توصیه کرده است.