شناسهٔ خبر: 122317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل ونقل انجام شد؛

دیدار مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با نماینده ولی فقیه در هرمزگان

دیدار مدیرکل راه هرمزگان با نماینده ولی فقیه مدیرکل راه شهرسازی هرمزگان به اتفاق جمعی از مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه این وزارت به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی هرمزگان  با اشاره به حوزه حمل و نقل دریایی، در این دیدار گفت: به رغم همه تنگناها، در تخلیه و بارگیری ۵۶ صدم درصد و در حوزه ترانزیت یک درصد شاهد رشد هستیم.

کمالی اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده ای در هشت ماه سال جاری افزایش ۱۶ درصدی تناژ بار، افزایش ۹ درصدی تناژ ترانزیتی و صدور ۲۰ درصدی تعداد بارنامه ها را شاهد هستیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین از افزایش ۷۳ درصدی جا به جایی مسافر به‌ وسیله خطوط ریلی هرمزگان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون در بخش بارگیری ریلی ۱۴ درصد و در بخش تخلیه بار شاهد افزایش ۱۷ درصدی هستیم.

کمالی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تعداد ‍‍‍‍پروازهای ورودی و خروجی اظهار کرد: کمبود هواپیما و همچنین بالا بودن عمر ناوگان هوایی کشور به کاهش پروازها منجر شده است اما علی رغم کاهش پروازهای ورودی و خروجی در بخش جابه جایی مسافر ۱۴ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل و رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی هرمزگان به اهمیت سند راهبردی توسعه حمل و نقل استان اشاره کرد و یاد آور شد: احداث خطوط ریلی غرب به شرق و خصوصا از بندرعباس به چابهار از الزامات است، استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در این مسیر برای جابجایی بار و مسافر در سال های گذشته مغفول مانده و مطالعات ایجاد این خط ریلی مهم با شرایط اقتصادی جامعه و به فراخور اعتبارات دولتی و یا بخش خصوصی در دستور کار است  تا در آینده نزدیک این طرح مهم اقتصادی در گام اجرایی قرار گیرد.

کمالی با بیان اینکه محور میناب – جاسک در آینده به بزرگراه تبدیل می شود، اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدلیل اقتصادی، تجاری و گردشگری و موقعیت جغرافیایی که سواحل مکران دارد، در تلاش هستیم این محور به بزرگراه تبدیل شود.