شناسهٔ خبر: 122345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

راهداران باید با انگیزه و مجهز به آخرین دستاوردهای روز باشند

راهداران علاوه برانگیزه داشتن بایستی به آخرین دستاوردهای روز مجهز باشند حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دردیدار با مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به مناسبت 26 آذرماه سالروز ملی حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان این مطلب گفت: راهداران علاوه بر انگیزه داشتن بایستی به آخرین دستاوردهای علمی و بشری در زمینه حمل و نقل و راهداری مجهز باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، امام جمعه کرمان در جمع نمایندگان راهداری استان افزود: راهداری ماموریتی سخت، حساس و مهم است و اگر قصوری در این بخش صورت گیرد ضررهای جبران ناپذیری به دنبال دارد زیرا مخاطب آن همه مردم هستند و 86 میلیون هموطن را در برمی گیرد و مهمتر این که مخاطب شما از همه اقشار و صنوف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که راهداری جزء مشاغل سخت است و هرچه کار انسان سخت تر باشد اجر بیشتری نزد خداوند دارد، خاطرنشان کرد: وسعت خدمات دهی حوزه راهداری و بخش حمل و نقل جاده ای در حدی است که مسافران غیرجاده ای پس از اتمام سفرهای هوایی، ریلی و دریایی پس از رسیدن به مقصد خود ممکن است برای رسیدن به مقصد نهایی نیازمند استفاده از جاده ها باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای دو مسئولیت بر عهده دارند، اول راهداری است که بستر را فراهم می سازد و جاده ایمنی را آماده می کند تا حمل و نقل ایمن و روان جریان پیدا کند و مسئولیت دوم حمل و نقل است یعنی 86 میلیون نفر را سرویس می دهند هر مسافر درگیر حمل و نقل و راهداری هستند حتی فردی که با هواپیما سفر می کند پس از اتمام سفر هوایی خود در محدوده سرویس دهی و حمل و نقل قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: با این مسئولیت مهم که 86 میلیون را در برمی گیرد وظیفه ما چیست؟ یکی انگیزه بالا نگهداشتن و نگاه آخرتی بیشتر از دید دنیوی باید داشته باشد.مسئله دوم این که باید به آخرین دستاوردهای علمی و بشری در زمینه حمل و نقل و راهداری مجهز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که هر آدمی به اندازه تلاش و کوششی که دارد نزد خدا اجر و پاداش دارد، هرچه کار سخت تر باشد ارزش بیشتری دارد، یادآور شد: راهداری ماموریتی بسیار مهم و حساس است و اگر قصوری در آن باشد ضررهای جبران ناپذیری بدنبال دارد.