شناسهٔ خبر: 122353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماه گذشته انجام شد؛

جابه جایی نزدیک به ۲میلیون مسافر در چهارمحال و بختیاری

جابجایی مسافر دبیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از جا به جایی یک میلیون و ۸۰۰هزار مسافر طی ۸ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، روح الله غلامی دبیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به جا به جایی یک میلیون و ۸۰۰هزار مسافر در استان طی ماه گذشته گفت: این جابه جایی نسبت به زمان مشابه سال گذشته از رشد ۱۲.۷ درصدی برخوردار بوده است.

غلامی در ادامه افزود:  این استان ۲ هزار و ۱۹۰ وسیله نقلیه مسافری به همراه چهار هزار راننده فعال است که سه درصد ناوگان مسافربری و چهار درصد رانندگان این حوزه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از جابه‌جایی چهار میلیون تن کالا از سوی ناوگان باری استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار راننده در استان با هفت هزار و ۹۰۰ ناوگان در حوزه بار فعالیت دارند و در سالجاری یک درصد از مجموع بار کل کشور را جابه‌جا کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۶ هزار ناوگان وانت‌بار نیز در استان فعال است که ۲.۷ درصد ناوگان کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامی با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت حمل و نقل کالا و ۶۰ شرکت حمل و نقل مسافری در استان، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ انجمن صنفی از جمله انجمن صنفی رانندگان، انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان و انجمن‌های کارفرمایی حمل و نقل کالا و مسافری در این استان حقوق صنفی رانندگان را پیگیری می‌کنند.

وی از صدور ۲۲ هزار و ۵۴۱ برگه معاینه فنی در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در استان سه مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از بررسی ۸۶ مورد تخلف رانندگان استان در کمیسیون ماده ۱۱ و رسیدگی به ۷۳ مورد تخلف شرکت‌ها در کمیسیون ماده ۱۲ طی سالجاری خبر داد و گفت: سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت شکایات مردمی است.