شناسهٔ خبر: 122371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر:

همه روستاهای بالای ۵۰ نفر بوشهر تا دهه فجر دارای راه آسفالته می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تنها روستای بالای ۵۰ خانوار استان که فاقد راه آسفالته است، سرچشمه در شهرستان جم است که تا دهه فجر راه ارتباطی آن به بخش ریز تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تنها روستای بالای ۵۰ خانوار استان که فاقد راه آسفالته است، سرچشمه در شهرستان جم است که تا دهه فجر راه ارتباطی آن به بخش ریز تکمیل می شود.

اخترشناس در آئین روز حمل و نقل با حضور مسئولان استانی و راهداران اظهار کرد: در طول بارندگی سال گذشته با همت نیروهای راهداری هیچ یک از محورهای ارتباطی استان بوشهر مسدود نشد و تنها در نقاط کوهستانی از جمله محور اهرم - فراشبند، جم - فیروزآباد، بوشهر- دالکی به کنارتخته با ریزش کوه روبرو شدیم که در کمتر از ۲۴ ساعت بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ادامه داد: سال گذشته نیروهای راهداری با استقرار در محورهای ارتباطی دچار سیلاب، ۲۰ فقره امداد رسانی انجام داده و اجازه ندادند شهروندی دچار حادثه شود.

وی افزود: امسال نیز طرح راهداری زمستانی از نیمه آذر ماه با هدف ایجاد ایمنی در جاده‌ها و ارائه خدمات مناسب به مسافران با ظرفیت ۳۰۰ نفر در قالب ۳۴ گروه با ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در محورهای ارتباطی این استان آغاز شده است.

به گفته اخترشناس امسال نیز تیم‌های راهداری در ۱۶ ایستگاه راهداری و هفت راهدارخانه، گلوگاه‌ها و مناطق حیاتی راه‌های استان بوشهر برای ارائه خدمات مناسب و استفاده از امکانات، ظرفیت ها و قابلیت های مرکز مدیریت راه‌های استان مستقر هستند.

ارائه خدمات، ارتقاء توانمندی و حفظ آمادگی نیروهای راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محورهای ارتباطی از هدف‌های اجرای طرح راهداری زمستانی است.

اخترشناس می‌گوید: بخشی از لجستیک سنگین راهداری در مناطق کوهستانی استان از جمله محور دالکی - کنارتخته، اهرم - فراشبند و جم - عسلویه برای بازگشایی مسیر در حوادث احتمالی همچون ریزش کوه مستقر می‌شوند.