شناسهٔ خبر: 122379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

پایانه مسافربری کرمان در شان استان نیست

پایانه مسافربری پيشانی شهرکرمان در شان استان نیست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب که پایانه مسافربری، پیشانی شهر کرمان است، گفت: با وجود معضلات و مشکلات این مکان، خدمت رسانی نامطلوب، وضعیت بهداشتی نامناسب و بسیاری از مشکلات دیگر، این پایانه به عنوان پایانه مسافربری مرکز بزرگ‌ترین استان کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری برگزار شد، افزود: باوجود ورود دادستانی و اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری و همچنین قول شهرداری مرکز استان برای اصلاح پایانه مسافری، متاسفانه هنوز هیچ حرکتی از سوی شهرداری برای رفع مشکلات این پایانه ندیده ایم و تاکنون این وعده عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: کلنگ احداث پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان سال 86 به زمین خورد و پس از طی یک پروسه نسبتاً طولانی و کش و قوس‌ های فراوان سوم خردادماه 92 با حضور مسئولان افتتاح شد و در ابتدا به عنوان مدرن‌ ترین پایانه مسافربری جنوب‌ شرق کشور یاد می‌شد.

عراقی زاده با اشاره به نزدیکی سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: باید تمهیدات لازم را برای سفرهای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم. دو سال قبل مسافران از پایانه مسافری کرمان ناراضی بودند و مقصر ما نبودیم بلکه مقصر شهرداری است و بدانید پایانه مسافربری ویترین شهر کرمان است که وضعیت آن در شان استان کرمان نیست و باید حداقل در دهه مقاومت به این موضوع توجه شود.

وی همدلی و همکاری بین همه اقشار را رمز موفقیت و تحقق اهداف برشمرد و در ادامه با اشاره به اینکه زائرین اربعین استان کرمان امسال دو برابر سال 98 بوده است، اظهار داشت: با توجه به کاهش 30 درصد ناوگان اتوبوسی استان به دلیل دوران کرونا، برای سفرهای اربعین نگرانی زیادی داشتیم اما با همکاری و برنامه ریزی لازم این سفرها به بهترین نحو انجام شد و کرمان جزو سه استان برتری کشوری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با تشریح اقدامات این نهاد برای خدمت رسانی به مسافران و همچنین حمل بار عنوان کرد: اگر رانندگان و شرکت های حمل و نقل تخلفی کنند با آنها با قاطعیت برخورد می کنیم.

وی با بیان این که استان کرمان جزء سه استان برتر کشور در جابجایی و حمل و نقل زائران قرار گرفت، گفت: امسال ۲ برابر سال ۹۸ زائر اربعین داشتیم و باوجود اینکه ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل به علت شرایط کرونا کاهش یافته بود، این سفرها به خوبی پوشش داده شد.

عراقی زاده تصریح کرد: امسال کاروان‌های تجمعی و دربستی را جمع آوری کردیم لذا نگرانی زیادی در این حوزه وجود داشت و فقط همدلی و همراهی رانندگان بود که سبب شد این مهم به بهترین شکل انجام شود و در واقع رانندگان فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در روز تاریخی ۲۶ آذر سال ۶۲ را یکبار دیگر تکرار کردند.