شناسهٔ خبر: 122411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در خراسان شمالی برگزار شد

گرامیداشت هفته حمل و نقل آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در خراسان شمالی با حضور مهریاری، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تشکل های صنفی بار و مسافر، رانندگان، راهداران، شرکت های باری و مسافری و سرمایه گذاران بخش حمل و نقل کالا و مسافر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم گفت: حمل و نقل سه رکن اصلی را در خود دارد که شامل مدیران و هماهنگ کنندگان، صنف و پلیس راه است که در برنامه ریزی، مدیریت و کنترل حمل و نقل نقش دارند، رکن دوم که یکی از مهمترین قسمت ها محسوب می شود رانندگان و رکن سوم که زیرساخت راه را باید آماده حرکت روان، پویا و با سرعت مناسب و ایمنی کافی تامین کند بخش راهداری است.

مهریاری افزود: آمار متوفیان تصادفات جاده ای در خراسان شمالی طی ۷ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد کاهش یافته و در این خصوص رتبه یک کشور را به دست آورده است که به آن می بالیم و امیدواریم تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم حمل و نقل را بسترساز توسعه دانست و تصریح کرد: رانندگان در برهه های زمانی مختلف از جمله دفاع مقدس، اربعین و جابجایی مسافران افتخار آفرینی های بسیاری داشته اند.

ناهیدی ادامه داد: با وجود فاصله زیاد خراسان شمالی با مرز مهران، جابجایی زائران اربعین حسینی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با ایمنی و به خوبی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این مراسم با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: تلاش های شبانه روزی همکاران نقش مهمی در ارتقای این مجموعه دارد که نتیجه آن کسب رتبه نخست این اداره کل در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ بین سایر اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

محمد مشتری افزود: از تمامی انجمن ها و رانندگان بخش مسافری و کالا که در ایام اربعین حسینی و ۲۸ صفر به نحو احسن مسافران و بار را جابجا کردند و در کنار ما بودند تشکر می کنیم.

وحیدی، نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر این که در دنیای امروزی بر اساس رویکرد توسعه، راه مهمترین پیشران توسعه است، تصریح کرد: یکی از قوانین مهمی که اتفاق افتاد دفاع از قشر مهم راننده در پایه های بیمه است زیرا راننده با وجود خطرات جانی و مالی که در جاده با آن مواجه است از کمترین مزایای بیمه ای برخوردار بود اما در بودجه سال ۱۴۰۱ پایه بیمه این قشر به عنوان اولویت مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت های تولید کننده استان مثل سیمان، پتروشیمی، آلومینا، فولاد و لوله گستر باید اولویت حمل بار را به راننده بومی استان بدهند.

پاکمهر، نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: رانندگی یکی از مشاغل سخت و زیان آور در تمام کشورها شناخته شده است و ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم این خواسته به حق رانندگان را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سال قبل، مجوز تردد از مسیر میامی را برای یک دستگاه اتوبوس از پلیس راه کشور گرفتیم و امسال نیز قرار است برای اتوبوس های دیگر پیگیری کنیم تا این مسیر ۱۶۰ کیلومتری کوتاه تر شود.

در پایان این آیین از ۶۷ نفر از تشکل های صنفی، رانندگان کالا و مسافر، راهداران، شرکت های باری و مسافری، رانندگان پیشکسوت، سرمایه گذاران بخش حمل و نقل کالا و مسافر و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تقدیر شد.