شناسهٔ خبر: 122421 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام گرد؛

انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ مواج بودن دریای خزر و تنگه هرمز

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها وجود دارد، از مواج بودن دریای خزر و تنگه هرمز خبر داد.

کبری رفیعی  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ آذر و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز سه شنبه در نواحی شمالی غربی کشور ، استان های ساحلی خزر  ارتفاعات البرز مرکزی و استان خراسان شمالی بارش های پراکنده باران وجود دارد که در ارتفاعات پدیده غالب به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش ها در روز چهارشنبه در این مناطق به صورت پراکنده ادامه و از بعد از ظهر فردا به تدریج دامنه بارش ها که همراه با باد و رعد و برق است به غرب و جنوب و مرکز کشور گسترانده خواهد شد.

رفیعی افزود: در روز شنبه نیز نواحی غربی،‌ شمال غربی، سواحل دریای خزر ، بخش های شرقی و شمال شرقی کشور بارش ها ادامه دار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پدیده غالب امروز در شهرهای صنعتی و پر جمعیت انباشت آلاینده‌ها خواهد بود، تصریح کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار ساحلی دریای خزر ، شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی با هشدار مواج بودن آبهای دریای خزر و تنگه هرمز طی امروز و فردا توضیح داد: در روزهای جمعه و شنبه نیمه غربی کشور مواج خواهد بود.

رفیعی گفت :‌کمینه دمای تهران در سردترین حالت ۵ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای تهران طبق پیش بینی ها به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید .

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: سردترین نقطه کشور در خیرآباد زنجان با ۱۱ درجه زیر صفر و گرمترین نقطه کشور مربوط به چابهار با ۳۱ درجه بالای صفر بوده است.