شناسهٔ خبر: 122488 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل اعلام کرد؛

رشد بیش از ۴۲درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی از جابجایی ۱۱ میلیون و ۹۷۶هزار نفر مسافر از بنادر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل با ۴۲/۷ درصد رشد همراه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر  صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری سومین روز نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار و عملکرد ۹ ماهه ما در تمام عملکرد تخلیه و بارگیری کلیه کالاها  از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱  بدین گونه است که ۱۵۶ میلیون ۷۱۴ هزار تن است که نسبت به سال قبل ۵/۷ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: کل عملیات تخلیه کانتبنر یک میلیون و ۸۴۵ هزارteu است که نسبت به سال گذشته ۸/۴ درصد است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام تعداد ورودی شناورها به بنادر گفت: ۵۶هزار و ۸۳۴ فروند ورودی شناور به بنادر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶/۱ درصد رشد ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جابه جایی مسافران در بنادر اظهار کرد: ۱۱ میلیون و ۹۷۶هزار نفر جابه جایی داشتیم که نسبت به سال قبل ۴۲/۷ درصد رشد در این زمینه داشته‌ایم.

صفایی گفت: تا پایان سال پروژه‌هایی با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد، همچنین در این مدت پروژه‌هایی به ارزش ۳۲هزار ۸۸۸میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

به گفته صفایی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال ۳۳هزار میلیارد ریال بوده است. صفایی با بیان اینکه ۳۸۰ پروژه در حوزه زیربناهای بنادر با طرف مقابل منعقد شده است، تصریح کرد: ارزش این قراردادها ۳۲۰هزار میلیارد ریال است.

وی توضیحاتی در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل داد و اعلام کرد: در این رابطه تجهیزات بندری که عمدتا مکنده هستند تهیه که از این تعداد ۴فروند مکنده که شامل دو فروند مکنده ۳۰۰تن در ساعت و دو فروند ۶۰۰تن در ساعت است.

صفایی گریزی به قرارداد کشور هند در رابطه با بندر چابهار زد و گفت : از ابتدای دولت پیگیر قرارداد بلند مدت با هندی ها در این زمینه بودیم لذا هیاتهایی برای رایزنی بین دو کشور تبادل شده که امیدواریم به زودی این موضوع تعیین تکلیف شود. وی اشارهرای به کمبود نیروی متخثص در حوزه دریایی کرد و بیان داشت : خوشبختانه توافقات خوبی با سازمان اداری استخدامی داشتیم که بتوانیم نیروی متخصص را مجددا از دانشگاه های خودمان جذب کنیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : دولت تخیف ۸۰درصد ی برای شناورهای خصوصی که به جابجایی مسافر در سطح بین الملل مشغول هستند در نظر گرفته است .