شناسهٔ خبر: 122523 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد:

هوای تهران و کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است/ کاهش دمای هوا از روزهای آتی

آلودگی هوای تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این‌که هوای تهران و کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است، به کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور اشاره‌کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۰ آذر و روزهای پیش‌رو اعلام کرد و گفت: در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران را داریم. 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و برای بعدازظهر امروز در ایلام و خوزستان بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

گودرزی تشریح‌کرد: فردا با گسترش این سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حتی در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف داریم.

وی با بیان این‌که بارش‌ها به غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب، مرکز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی می‌رسد، ادامه داد: روز شنبه در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق شاهد بارندگی هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: امروز و فردا همچنان در شهر تهران و کرج هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است اما از جمعه به بعد با وزش باد و بارش باران، هوا در این شهرها مطلوب‌تر می‌شود.

گودرزی همچنین پیش‌بینی کرد: در چند روز آتی روند کاهش دما را داریم و هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر می‌شود.