شناسهٔ خبر: 122578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی؛

آیین قرعه‌کشی یک‌هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه برگزار شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آیین قرعه‌کشی واگذاری یک هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه با حضور استاندار خراسان رضوی و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، علی‌اکبر کی‌پور فرماندار تربت ‌حیدریه در این مراسم گفت: خانه های مسکونی قرعه‌کشی شده شامل ۴۸۵ واحد ویلایی ۱۸۰ متری و ۸۰۰ آپارتمان ۷۵ متری است.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه پس از بررسی‌ به عمل آمده ۶ هزار و ۱۱۸ نفر از این متقاضیان حایز شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شدند؛ بیان کرد: برای این تعداد خانه های آماده ساخت و ساز قرعه کشی شد و بر اساس آیین‌نامه مربوطه سهم آورده متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه ۳۰۰ میلیون تومان و به همین میزان نیز تسهیلات دولتی پرداخت می شود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه اذعان کرد: متقاضیان هر قطعه زمینی که به آنها واگذار شده را شروع به ساخت کنند و افرادی که واحد مسکونی به آنها اختصاص یافته در ساخت مشارکت کنند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در خراسان رضوی وضعیت ساخت و ساز به خوبی پیش می‌رود، ادامه داد: تا این لحظه حدود ۶۱ هزار واحد شروع به ساخت نموده‌اند.

وی  اظهار کرد: برای اینکه نهضت ملی مسکن به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند به تمامی شهرستان‌ها و بعضاً روستاها سرکشی می‌کنیم.

یعقوبعلی نظری در ابتدای ورود به تربت‌حیدریه از پروژه فولاد رخ این شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت، این پروژه اکنون حدود ۴۲ درصد رشد و توسعه دارد.

بازدید از سایت نهضت ملی مسکن، شرکت در آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن و همچنین شرکت در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر بخشی از برنامه‌های کاری استاندار خراسان رضوی به تربت‌حیدریه بود.

در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در تربت‌حیدریه ۱۲۸۵ واحد و در شهر رباط سنگ ۳۴ واحد بین متقاضیان قرعه‌کشی شد.