شناسهٔ خبر: 122600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل عنوان شد؛

رشد عملکرد در حوزه های مرتبط به راه و شهرسازی در هرمزگان

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل مدیر کل راه وشهرسازی می گوید: رشد عملکرد سالانه بخش های دریایی ریلی، هوایی و جاده استان مشهود و قابل تایید است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی با اشاره به تحریم های ظالمانه گفت: در حوزه جاده ای حمل و نقل کالا و تعداد بارنامه هایی که صادر شده ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را  نشان می دهد.

وی افزود: افزایش ۱۶ درصدی تناژ حمل و نقل، ۹ درصدی حوزه ترانزیت و همچنین حوزه تردد ۱۳ درصد و در تمامی بخش حمل و نقل جاده ای میانگین بالای ۱۰ درصد رشد محقق شده است.

کمالی در آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان و روز راهدار افزود: حوزه ریلی هم بخش مسافری رشد  ۷۳ درصدی و بارگیری ۱۴ درصد افزایش را شاهد بوده است.و در بخش هوایی هم تعداد مسافر ۱۴ درصد و میزان بار افزایش حدود ۳ درصد با تلاش کارکنان حوزه ریلی و هوایی محقق شده است.

وی افزود : با توجه به توسعه سواحل مکران که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب و ریاست جمهوری محترم است توسعه و رشد شتابانی صورت گرفته و چهار تا پنج سال آینده توسعه ملموسی خواهد داشت لذا دستیابی به سند توسعه حمل و نقل استان خصوصاً بخش ریلی حائز اهمیت بوده و باید اتصال هرمزگان به سیستان و بلوچستان حتماً برنامه ریزی و اجرایی شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در شرق هرمزگان کریدور غرب به شرق در حال اجراست و این پروژه عظیم در غرب استان اجرایی شده اما در شرق استان فقط بهسازی صورت گرفته و باید ۴ بانده کردن محور اجرایی شود.

کمالی به اجرای پروژه های نفتی در شرق استان اشاره و افزود: به یقین چهارتا پنج سال آینده با تردد های زیاد جاده ای در حوزه شرق و اتصالش به شمال و غرب استان و به تبع آن جاده های کشور افزایش خواهد یافت و حجم حمل و نقل کالا و مسافر رشد خواهد کرد. لذا توجه به ۴ بانده کردن مسیر میناب به جاسک و اتصال به چابهار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل راه و شهرسازی در پایان گفت: بهره مندی ازظرفیت های قانونی نظیر استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای تامین منابع مورد نیاز پروژه ها و تسریع در اجرای کار های عمرانی و راه سازی در اجرا به کار گرفته خواهد شد.