شناسهٔ خبر: 122625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:

هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه / تقدیر از روند اجرای تعمیر و نگهداری پل

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از سال ١٣٩٩ تاکنون، حدود ۵۰ میلیارد ریال برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل مالی پل میانگذر دریاچه ارومیه از تاریخ شروع اجرای آن تا به امروز، که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و رییس دیوان محاسبات استان و سایر اعضای جلسه برگزار شد، اظهار داشت: بررسی‌های لازم باحضور دستگاه‌های تخصصی از روند مالی پروژه صورت گرفته و نحوه تعمیر و نگهداری پل میانگذر به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

حمزه‌لو بیان کرد: بازرسی های سطح یک و ۲ در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده و بازرسی سطح ۳ شروع شده و عملیات آن شروه شده اسا و سایر اقدامات نیز برای بازرسی سطح ۴ نیزدر سریع ترین زمان ممکن عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به قرارگیری پل میانگذر دریاچه ارومیه در محور آزادراهی ارومیه – تبریز که یکی از محورهای مهم استان می‌باشد و شهر ارومیه به عنوان مرکز استان را به شبکه آزادراهی کشور اتصال می‌دهد و همچنین این محور به پایانه مرزی سرو نیز متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: به لحاظ کاهش مسافت ارومیه به تبریز از اهمیت پدافند غیرعامل نیز برخوردار است.

اعضای شرکت کننده در این جلسه از روند بازرسی های چهار گانه و همچنین از عملکرد تعمیر و نگهداری پل میانگذر توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تقدیر نمودند.

همچنین تصمیمات لازم در خصوص اجرای پل ۵۰۰ متری برای تامین گردش آب دریاچه ارومیه اتخاذ شد.

در پایان مقرر شد با توجه به ضرورت استقرار پیمانکاران، مهندسان مشاور و آزمایشگاه و سایر عوامل اجرایی یکی از ساختمان‌های سابق پل تعمیر و تجهیز گردد که در این راستا با تعامل معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اعتباری آن تامین خواهد شد.