شناسهٔ خبر: 122651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل عنوان شد؛

جابجایی حدود ۱.۵ میلیون مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

خانقایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱.۵ میلیون مسافر در قالب ۲۴۰ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در ۹ ماهه سالجاری در جنوب استان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که با حضور مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش این اداره کل بر این است با افزایش ارائه خدمات، شرایط ارتقای سطح خدمات به مسافران از جمله رعایت مسائل ایمنی، بهداشتی و کاهش توقف‌ها در طول مسیر، شاهد رشد سفرهای بین شهری و افزایش بیش از پیش جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جابجایی کالا در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جنوب استان با در اختیار داشتن سه مرز شامل ۲مرز خشکی و یک مرز آبی فعالیت ها و ترانزیت کالا و جابجایی کالا بیشتری نسبت به شمال استان دارد که این امر نشان از اهمیت این منطقه در توسعه تجارت در جنوب این استان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان روز راهداری را نمادی از تلاش راهداران برای ارائه خدمت به مردم در شرایط سخت عنوان کرد و افزود: راهداران جنوب استان بی ریا و خالصانه با شرایط سخت و دشوار به امر ایمن سازی جاده ها می پردازند تا در طول شبانه روز تردد در شریان های حیاتی منطقه برقرار شود و حمل و نقل متوقف نشود که نمونه ای از این ایثار و از خودگذشتگی در از دست دادن جان یک راهدار در سیلاب امسال به خوبی قابل مشاهده است.

قادری گفت: یکی از مهمترین دستاوردها در جنوب سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر راه اندازی پایانه مرزی ریمدان در سال ۹۹ و تکمیل زیر ساخت های آن برای پذیرش زوار پاکستانی در کمتر از ۶۰ روز در سال ۱۴۰۱ بود که گامی ارزنده در توسعه ارتباطات تجاری و اجتماعی بین ایران و پاکستان بشمار می رود.

وی بر توسعه هر چه سریعتر بزرگراه و افزایش مجتمع های خدمات رفاهی و پاسگاههای پلیس راه برای پیشگیری از حوادث رانندگی در جنوب این سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: با وجود تنها حدود ۶۰ کیلومتر بزرگراه در حوزه جنوب ضروری است راههای این منطقه هر چه سریعتر دو بانده شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با توجه به ضرورت رصد هوشمند مسیرها از نظیر سرعت و داشتن سیستم حمل و نقل هوشمند در حال راه اندازی اداره مدیریت راه ها برای نخستین بار در این اداره کل می باشد.