شناسهٔ خبر: 122658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

خط کشی ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه‌ در سطح استان مرکزی

ایمنی و حریم استان مرکزی رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اجرای ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط کشی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در نه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد شیخی رئیس اداره حریم و ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعلام خبر خط کشی دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط کشی سطح راه‌های استان مرکزی، اظهار داشت: این عملیات با اولویت محورهای شریانی، محورهای پرتردد، مقاطع حادثه خیز، گردنه های برف گیر و مه گیر در سطح استان انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش تصادفات، افزایش ایمنی راهها و انجام سفر های ایمن عنوان کرد.

به گفته شیخی خط کشی راه‌ها در ساعات شب و ایام زمستان بویژه هنگام بارش‌ها و مه آلودگی راه‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های هدایت مسیر برای کاربران جاده‌ای است که همواره تلاش می‌شود این مهم در سطح محورهای مواصلاتی استان بصورت مستمر انجام شود.

رئیس اداره حریم و ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: طول اجرای خط کشی راه‌های برون شهری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که امیدواریم این تلاش‌ها نتیجه‌ای مثبت در کاهش سوانح جاده‌ای به همراه داشته باشد.

شیخی در ادامه گفت: برای ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی ۱۴۷ کیلومتر شیار لرزاننده بصورت شیارهای طولی، عرضی و شطرنجی نیز توسط این اداره کل اجرا شده است.

رئیس اداره حریم و ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: برای اجرای شیارهای لرزاننده، اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان صرف شده است.

وی اولویت اجرای این طرح را نیز در محورهای شریانی، نقاط مستعد حادثه، تقاطع ها و راههای پرتردد عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح هوشیاری رانندگان، جلوگیری از بروز تصادف در صورت خواب آلودگی و حواس پرتی و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات بوده است.