شناسهٔ خبر: 122713 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس؛

اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در فرودگاه شیراز برگزار شد

رییس فرودگاه شیراز مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل فرودگاههای استان فارس با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس و جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل فرودگاه‌های استان فارس با تجلیل از برگزیدگان  مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، مهدی نامداری مدیرکل برنامه و بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مجید داودی رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرماندهان و پرسنل پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی و جمعی از کارکنان اداره کل در فرودگاه شیراز برگزار شد.

کریم‌آقائی بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: راه نجات از آسیب‌های اخلاقی، تمسک به قرآن کریم و آموزه‌های دینی است؛ لذا ضروری است تا از این کتاب آسمانی و معجره الهی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر قرائت قرآن، بیان کرد: کتاب سلامت برای رسیدن به قرب و  اتصال بخدا؛ قرائت قرآن است.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با تأکید بر ضرورت و اهمیت تدبر در قرآن کریم  اظهار کرد: حدیث از امام صادق (ع) داریم که تدبر بعد از قرائت و تلاوت مهم‌ترین مرحله برای بهره جستن از قرآن کریم است.

مجید داودی دبیر و رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز دراین مراسم گفت: جامعه اسلامی به علت فاصله گرفتن از واقعیت قرآن، سبک زندگی و علوم اهل بیت (ع) متحمل مشکلات و خسارت‌های جبران ناپذیری شده است.

وی با اشاره به استقبال بسیار کم مردم در قرائت و تلاوت قرآن کریم، تاکید کرد: باید به این مهم توجه ویژه شود چرا که مردم متاسفانه برای همه چیز هزینه می‌کنند، ولی برای آموزش قرآن کریم که سرمنشاء و سرلوحه زندگی آن هاست هزینه نمی‌کنند.

دبیر و رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقویت زیرساخت‌های قرآنی در سازمان‌ها را خواستار شد و افزود: در این زمینه همه باید تلاش کنند چون قرآن بهترین آموزش و علم برای نسل بشر محسوب می‌شود؛ جامعه امروزی بسیار نیازمند ادب آموزی در این مکتب است و جامعه‌ای که با قرآن فاصله دارد قطعا آرامش روحی و روانی ندارد.

داودی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام، گفت: هر جوان مومنی که در جوانی قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش می آمیزد؛ لذا بایستی  به دنبال تفکر و تعقل و تدبر در آیات باشیم.

وی تامل و تفکر در آیات قرآن را موجب اصلاح سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوِیژه در قشر جوانان و نوجوانان دانست.

گفتنی‌است این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰ نفر در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، همکاران و خانواده های آنان در دو گروه آقایان و بانوان برگزار شد و شرکت کنندگان در رشته های حفظ، مفاهیم و ترتیل به رقابت پرداختند.

 در پایان نیز، با اهدا لوح و هدیه از نفرات برتر تقدیر شد.