شناسهٔ خبر: 122734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

اجرای ۶۲۷ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های خراسان جنوبی طی ۸ ماهه سال جاری

نشست خبری.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، از اجرای ۶۲۷ کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه راهداری و حمل و نقل از آذر ماه ۱۴۰۰ تا آذر ماه ۱۴۰۱ پرداخت.

 وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، گفت: خراسان جنوبی در مجموع با ۱۷۸۰۰ کیلو متر انواع راه مانند راه اصلی، فرعی و روستایی، سرمایه ای عظیم و ارزشمندی داشته که حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است .

جلال زاده افزود: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه،در هشت ماهه سال جاری ۶۲۷ کیلومتر محورهای استان را روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی ، ۱۵۱۸۶ تن آسفالت پخش شده جهت مرمت و لکه گیری در راه‌های مواصلاتی استان توسط حوزه نگهداری این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی ۴۳۳۴ عدد طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو درمحورهای استان و بخصوص در مناطقی که از نظر عبور و مرور از حساسیت خاصی برخوردار است با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام گرفته است.

 جلال زاده اضافه کرد: خط کشی محورهای مواصلاتی یکی از فاکتورهای مهم ایمنی در جاده‌ها است که با توجه به سیاست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جهت ایمنی محورها ،هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود و کاهش تصادفات همواره جزو اولویت‌های بوده که در همین راستا ۱۳۲۰ کیلومتر خط‌کشی از محورهای مواصلاتی استان در سال جاری انجام و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌ها نیزطی مدت گذشته۱۶ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ۱۶ پروژه در حوزه تعویض و مرمت پل‌ها و پنج پروژه تبدیل آبنما پل در محورهای سطح استان انجام شده که تعداد ۱۲ دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض و مرمت ۷۴ دستگاه پل به اتمام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در استان از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور در سال‌های اخیر برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی  اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل نیز در حال حاضر ۱۲۰ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا، ۴۴ شرکت و نمایندگی مسافربری و ۵ نماینده و شرکت بین المللی کالا و بیش از ۱۱۶۱۸ نفر راننده در خراسان جنوبی فعالیت دارند .

جلال زاده ادامه داد: در بخش حمل و نقل کالا تعداد رانندگان نیز ۶.۴ درصد افزایش و در حمل و نقل مسافری نیز ۳ درصد افزایش را در تعداد رانندگان شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص جا به جایی مسافر نیز بالغ بر یک میلیون مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند تصریح کرد:  ۷۵۷دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و ۱۴۴۱ نفر رانندگان مسافری در استان ارائه خدمت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تاکید کرد: در بحث ترانزیت نیز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم، پایانه مرزی گذر رسمی مرز ماهیرود در پایانه و بازارچه تعطیلی نداشته و صادرات کالاها به صورت روان انجام شده در حال حاضر نیز بدون مشکل در حال انجام و در حال حاضر نیز پایانه مرزی آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی را دارد که این امر به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می کند.

جلال زاده اضهارکرد: در حوزه راه روستایی در استان که این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی تا کنون ۱۷۸ کیلومتر از محورهای روستایی را به صورت جدبد الاحداث آسفالت کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص سامانه تردد شمار و دوربین های نظارتی در استان نیز در مجموع ۱۷۷سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

جلال زاده یادآور شد: از جمله اقدامات شاخص اداره کل راهداری طی مدت گذشته با توجه به اینکه ۵ مورد سیل در استان داشتیم که در این راستا توانستیم در کمترین زمان ممکن رفع انسداد راه ها را داشته باشیم و این نشان می دهد همکاران ما همیشه آماده به خدمت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث اقدامات انجام گرفته در بحث اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان از ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب استان تعداد ۱۵ نقطه تا کنون رفع و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴ نقطه آن در دست اجرا بوده و مابقی نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت و ۶مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال ساخت هستند ، افزود: با توجه به اینکه احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام شده و در مناطقی که سرمایه گذار استقبال نمی کنند استراحتگاه های موقت احداث می شود که در این خصوص ۱۵ باب استراحتگاه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به آغاز فصل زمستان و اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح استان در حال حاضر ۲۲۵ نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان هستند تا در مواقع نیاز و ضروری به مردم و رانندگان ارائه خدمت کنند .

جلال زاده ادامه داد: در این خصوص ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران در ایام زمستان در راه های ارتباطی استان مستقر و همچنین۱۰۵۰۰ تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.