شناسهٔ خبر: 122742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان راهداری کشور در مراسم هفته حمل و نقل در هرمزگان:

حمل و نقل، مادر صنایع و اقتصاد کشور است

مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان راهداری کشور در مراسم هفته حمل و نقل در هرمزگان سید احمد هاشمیان مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان هرمزگان ضمن تبریک و گرامیداشت این ایام گفت: از استان هرمزگان در بحث حمل و نقل جاده‌ای به عنوان پایتخت حمل‌ونقل کشور نام برده می شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)،هاشمیان با اشاره به مشکلات رانندگان در حوزه حمل و نقل گفت: عمده بار حمل‌ونقل کشور که بیش از ۹۰ درصد است، بر دوش رانندگان کشورمان است و راه‌های استان هرمزگان جوابگو موقعیت حمل‌ونقل کشور نیست.

وی به عملکرد استان هرمزگان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و افزود: عملکرد سال‌جاری استان هرمزگان در بحث حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالاهای اساسی و مواد اولیه صنایع نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شد که در واقع در حجم کالاها و درآمد حاصل برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل شاهد رشد آن بودیم.

مدیر کل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان ضمن اظهار امیدواری برای آینده راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امید است با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پیش‌رو، بازهم به همین نسبت رشدهای قابل ملاحظه‌ای در بحث زیرساخت‌ها علی‌الخصوص بخش‌های آزادراهی و بزرگراهی شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: همانطور که می‌دانید حمل‌ونقل مادر همه‌ی صنایع و رشد اقتصادی کشور است؛ اگر حمل ‌ونقل رشد کند، طبیعتا شاهد رشد بیش از پیش اقتصاد و صنایع کشور خواهیم بود.

این گزارش می افزاید منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس به تشریح وضع فعلی حمل و نقل و کریدورهای شرق به غرب هرمزگان پرداخت.

گفتنی است مراسم بزرگداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری با حضور مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و جمعی از مدیران و معاونین ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان برگزار و از تعدادی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان تجلیل شد.