شناسهٔ خبر: 122755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

تصویب الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی شرقی هم جوار شهر پرند جهت تامین زمین نهضت ملی مسکن

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب الحاق ۱۴۵ هکتاردر شهر جدید پرند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در اجرای مفاد ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ مبنی بر انجام تکلیف معرفی زمین های مستعد توسعه شهری با اولویت شهرهای در حال تهیه طرح جامع شهری، الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی شرقی هم جوار شهر پرند در کار گروه امور زیربنایی استان مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: تصویب الحاق اراضی ۱۴۵ هکتاری به شهر پرند در کارگروه امور زیربنایی برای جمعیت ۲۰ هزار نفری و حداکثر ۶۶۰۰ واحد مسکونی (۱۴۰ نفر در هکتار) در اجرای قانون جهش تولید مسکن انجام شده است.

محبت خواه تصریح کرد: در سال گذشته نیز ۴۴۵ هکتار از اراضی واقع در غرب شهر پرند، در کارگروه و شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و در جلسه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۰ شورای عالی شهرسازی و معماری نیز مصوب گردیده و جمعیتی قریب به ۴۵ هزار نفر معادل ۱۴۵۰۰ واحد مسکونی را تامین کردیم.

لازم به ذکر است در دولت مردمی سیزدهم تاکنون تامین میزان ۴۰۱۴۲ واحد مسکونی در ۱۳۴۷ هکتار که جمعیتی بالغ بر ۱۲۴۵۹۰ نفر از متقاضیان استان را پوشش می دهد از اراضی دولتی تامین گردیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواست تصویب الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی پرند را در اولویت برنامه های خود قرار دهد تا شاهد سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهر مهم حاشیه تهران باشیم.