شناسهٔ خبر: 122757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تهران همراه با سایر استانها برگزار می کند:

نشست تخصصی آموزه های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی

شافعی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری نشست تخصصی آموزه های زلزله بم همزمان با روز ایمنی ساختمانها در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسن شافعی گفت: استان تهران و شهر قدس امروز میزبان نشست تخصصی آموزه های زلزله بم است، در نشست امروز که با حضور مدیران شهری قدس (فرمانداری و شهرداری،تسهیلگران و توسعه گران) ، مدیران راه و شهرسازی استان تهران و معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران در حال برگزاری است، سیاستهای شرکت بازآفرینی شهری به ویژه موارد و جزئیات بسته های تشویقی نوسازی در بافتهای هدف با رویکرد کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
شافعی افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران و ادارات کل راه و شهرسازی کشور از امروز به مدت سه روز با همکاری ۱۰۵ شهر از ۳۱ استان کشور نسبت به برگزاری همایش "آموزه های زلزله بم" اقدام می کنند که در استان تهران این نشست سوم دیماه در شهر قدس، چهارم دیماه در ورامین و پنجم دیماه در خانه هنرمندان تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: در پایان نشست هر روز و پس از تبیین موارد ساخت و ساز ، مدلهای مقاوم سازی، نحوه مشارکت های مردمی، آخرین تسهیلات مصوب بازآفرینی و ... تسهیلگران ، توسعه گران و مدیران شهری در یکی از محلات هدف حضور خواهند یافت و با مردم از نزدیک درباره اهمیت نوسازی و ساخت و ساز و مشکلاتشان گفتگو  می کنند.