شناسهٔ خبر: 122771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۱ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن استان اردبیل در حال احداث است

محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ساخت ۱۱هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن استان اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: بیش از ۹۴ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت‌نام کرده بودند که شرایط ۳۳ هزار نفر به تأیید نهایی رسیده است.

وی تصریح کرد: به رغم تأمین زمین، ما کمتر از حد انتظار پرداختی متقاضیان را درگام نخست به عنوان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان شاهد بودیم به طوری که با گذشت یک سال از اجرای این طرح، تاکنون برای ۶ هزار نفر عملیات اجرایی مسکن توسط راه و شهرسازی شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج هزار و ۳۰۰ واحد به شکل خودمالکی و ۶ هزار واحد نیز به همت راه و شهرسازی در حال احداث است و تا پایان سالجاری۱۸۰ واحد مسکن آماده تحویل و واگذاری به متقاضیان خواهد بود.

حیدری افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن ۲ کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن فعالیت‌های خود را آغاز کردند و در همه شهرستان‌ها تأمین زمین به سرعت انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اردبیل نیز بعد از ماه‌ها رایزنی تعیین تکلیف برای واگذاری زمین انجام شده و به زودی ۵۵۰ هکتار زمین به همراه نقشه و طراحی ساخت واحدها آماده تحویل به پیمانکاران خواهد شد تا عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در اردبیل قبل از پایان سال‌جاری آغاز شود.

حیدری اضافه کرد: به رغم پیشنهاد تأمین زمین در سه نقطه شهر اردبیل، با تاکید استاندار اردبیل سعی کردیم تا زمین مرغوب با ارزش افزوده مناسب را تحویل کارگزاری دهیم تا ساخت مسکن در قالب نهضت ملی آغاز شود.

وی بیان کرد: هر چند در مراحل مختلف به ویژه شورای معماری و شهرسازی باید مراحل طراحی و ساخت این واحدها به تأیید نهایی برسد ولی امیدواریم قبل از پایان سال با تحویل زمین و شروع عملیات اجرایی، بخش عظیمی از دغدغه‌ها رفع شود.

سعی ما بر این است تا در بهترین نقطه شهر با کیفیت‌ترین ساختمان‌ها را احداث و تحویل متقاضیان دهیم

حیدری به بهره‌گیری از ظرفیت ۶ مشاور برای طراحی مناسب واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی اشاره کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا در بهترین نقطه شهر با کیفیت‌ترین ساختمان‌ها را احداث و تحویل متقاضیان دهیم.

وی از عموم متقاضیان نهضت ملی مسکن خواست تا با پرداخت به موقع آورده اولیه، راه و شهرسازی را در احداث سریع این واحدها کمک کرده تا گرفتار تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی نشوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت سنگینی را در حوزه‌های مختلف بر عهده دارد که در قالب کارگروه‌های زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی، تمام طرح‌های اجرایی در استان به تأیید و تصویب نهایی رسیده و در تأمین زمین مورد نیاز نیز اقدامات مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: هر طرح عمرانی با نظارت راه و شهرسازی و اقدامات مؤثر در این بخش انجام می‌شود که در کنار تأمین زمین برای طرح‌های مختلف، تهیه و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها نیز جز وظایف راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : معاونت مسکن نیز در تأمین زمین و مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی اقدامات مؤثری را انجام می‌دهد و ما در احداث پروژه‌های مشارکتی نیز همکاری خوبی را با سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم به طوری که در شهرهای مختلف استان پروژه‌های مشارکتی متعدد در حال اجرا است.