شناسهٔ خبر: 122774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان باهفته حمل ونقل، راهداری و رانندگان انجام شد؛

دیدار اعضای شورای حمل ونقل استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

دیدارراهداران باامام جمعه تبریز امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات رانندگان و دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل استان گفت: در ایام کرونا رانندگان با مشقت زیاد اقدام به جابه جایی مسافر و بار می کردند و نگذاشتند مردم در این زمنیه دچار مشکل شوند که جای قدردانی دارد.

به گزارش  پایگاه وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تاکید بر اینکه مردم جان خود را به رانندگان می سپارند، گفت: انصافا تلاش همه عزیزان در تمامی مسیرهای زمینی، هوایی و ریلی و بحث حمل و نقل زمینه ساز رشد و شکوفایی کشور است.

وی تاکید کرد: در بخش آسفالت و نگهداری مسیرهای روستایی نیز تلاش زیادی داشته باشید تا از مهاجرت روستاییان به شهرها کاسته شود، ضمن اینکه مسیر زنجان به تبریز واقعا نیازمند رسیدگی است و توجه مسئولان این بخش را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: حضور و اقدامات رانندگان و دست اندرکاران حمل و نقل و جابه جایی زائران در همایش بزرگ حسینی در اربعین، کار بزرگی است و اگر همدلی و هماهنگی بین مسئولان استانی نبود، در مراسم اربعین با مشکل مواجه می شدیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه راهیان نور سال هاست برگزار می شود و اثرات آن نیز بسیار ارزشمند است گفت: اقدامات شما در بخش مسکن نیز در دولت سیزدهم با وعده ای که دادند باید عملیاتی شود و مسکن به دست نیازمند واقعی برسد.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: امسال حدود ۲۶ میلیون تن کالا توسط کامیون و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر توسط ناوگان زمینی جابه جا شده است.

وی با اشاره به لزوم ایمن سازی جاده ها برای حفظ جان مردم تصریح کرد: در حوزه راهداری، امسال نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر آسفالت ریزی شده و ۴۴ نقاط پر حادثه هم ایمن سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی ابلاغ شده و از محل قیر رایگان هم ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته شده که در کل ۷۵ درصد اعتبارات ابلاغ شده، تخصیص یافته است.