شناسهٔ خبر: 122785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تبیین جایگاه حمل و نقل و راهداری انجام شد؛

اجرای طرح آموزش ایمنی حمل و نقل مدارس خراسان جنوبی

مدرسه-خراسان-جنوبی.jpg با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی و مدیر کل آموزش و پرورش استان طرح آموزش ایمنی حمل و نقل در مدرسه ابن سینا بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، این برنامه به منظور تبیین اهمیت بخش راهداری و حمل و نقل در بین دانش آموزان مدرسه ابن سینا بیرجند برگزار شد.

اسداله جلال زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مدارس حاشیه جاده‌های استان برنامه ایمنی سازی کوتاه مدت آن‌ها انجام شده افزود: در ۴ سال گذشته ۷۰ باب مدرسه در حاشیه جاده‌ها با هزینه بیش از ۲ میلیاردتومان ایمن سازی شده است.

وی افزود: در ۴ سال گذشته بیش از ۱۷۰ برنامه آموزشی برای دانش آموزان حاشیه شهرها انجام شده که بیش از یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

 لازم به ذکر است؛ در این برنامه آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان و مخصوصا جاده ها ، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید شد.

همچنین  موراد آموزشی بین ۳۸۰ دانش آموز ارائه و اقلام کمک آموزشی (مزین به شعارهای ترافیکی) نیز بین دانش آموزان توزیع شد.

 گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده برای سایر مدارس و دانش آموزان شناسایی شده ، اقدامات مشابه نیز طی سال انجام خواهد شد.