شناسهٔ خبر: 122795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهداران؛

۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی شد

برفروبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان با همت ۳۸۰ نفر راننده و راهدار برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تلاش ۴۸ ساعته راهداران سطح استان برای باز نگه داشتن راه‌ها گفت: با توجه به پیش بینی‌های بعمل آمده از خروجی سامانه‌های هواشناسی در اختیار کلیه راهداران و رانندگان سطح استان به مرکزیت ۳۵ راهدارخانه عملیات برفروبی و نمکپاشی را شروع کرده و با گذشت ۴۸ ساعت همچنان مشغول اقدامات لازم برای برقراری تردد ایمن در سطح راههای تحت پوشش هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی و نمکپاشی شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی طی دو روز گذشته برای باز نگه داشتن راه‌ها افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

جهانی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی بصورت فراگیر تمام استان مرکزی را تحت تأثیر قرار داده که این امر موجب شد تمام توان لجستیکی برای خدمت به کاربران جاده‌ای بکار گرفته شود که بهمین منظور ۳۸۰ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین تمام توان خود را بصورت جهادی بکار گرفتند تا هیچ راهی مسدود نشود.

وی تاکید کرد: مردم در فصل زمستان قبل از اقدام به سفر حتماً از وضعیت راه‌ها اطلاع لازم را کسب و سپس اقدام به سفر کنند تا خدایی نکرده در طول سفرشان نه برای خود و نه برای دیگران مشکلی ایجاد نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: در حال حاضر برای تردد از محورهای مواصلاتی استان استفاده از زنجیرچرخ الزامی بوده که کنترل این مهم توسط پلیس راه استان با جدیت تمام انجام می‌شود.

برای ارتباط با مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و ارتباط با کارشناسان این مرکز، شماره تلفن ۱۴۱ در تمام ساعات شبانه روز در خدمت کاربران جاده‌ای است.