شناسهٔ خبر: 122802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل و نقل انجام شد؛

صعود کوهنوردان منتخب وزارت راه و شهرسازی به بام هرمزگان

صعود کوهنوردان منتخب وزارت راه و شهرسازی به بام هرمزگان گروه منتخب کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، قله ۳ هزار و ۲۶۷ متری تشگر هرمزگان را فتح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری ۱۴ نفر از کارکنان کوهنورد ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز و ستادی وزارت راه و شهرسازی در یک تلاش جمعی توانستند به بلندترین کوه استان، قله تشگر به ارتفاع ۳۲۶۷ متر صعود کنند.

جمشید محمدی سرپرست هیئت کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی با ذکر اینکه این واقعه ورزشی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان درتاریخ ۱ و ۲ دی ماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد ابراز داشت: در این برنامه تمامی جوانب برای یک صعود موفق شامل آمادگی ذهنی، آمادگی جسمانی، مشاوره در تهیه تجهیزات مناسب و تدارک پیش برنامه های مناسب جهت رسیدن به آمادگی مطلوب که لازمه صعود موفق هستند در نظر گرفته شده بود.

شایان ذکر است قله تشگر در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال‌ هرمزگان دهستان سیاهو، روستای زاکین به عنوان بلندترین قله استان هرمزگان شناخته می شود و از این روی در طرح قلل سیمرغ فدراسیون کوهنوردی کشور جای دارد.