شناسهٔ خبر: 122811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۰ هزارتن نمک و شن برای یخ زدایی راههای گلستان پیش بینی شده است

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بارش ها و برودت هوا در فصل زمستان، گفت: برای انجام عملیات یخ زدایی راهها در قبل و حین بارش های زمستانی میزان ۱۰ هزارتن نمک و شن پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی افزود: تاکنون نیز بیش از ۵ هزارتن از این میزان نمک و شن در انبارهای شن و نمک راهدارخانه های مناطق کوهستانی و برفگیر استان ذخیره سازی شده است.

به گفته وی، بخش راهداری استان دارای ۲۲ دستگاه ماشین آلات برفروبی مکانیزه است که در ۱۰ پایگاه راهداری مناطق جنوب استان مستقر هستند.

مصدقی ادامه داد: در صورت بارش های فراگیر و گسترده نیز از طریق کمپرسی های تیغه دار با ظرفیت نیروهای انسانی کمک گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در سنوات آتی نیز برای افزایش روند خدمات دهی به کاربران جاده ای به تعداد دستگاههای مکانیزه برفروبی اضافه خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون براساس پیش بینی های هواشناسی، محورهای کوهستانی استان به اندازه ۵ سانتی متر از برف سفیدپوش شده اند و گشت های راهداری و ترابری نیز در حال انجام عملیات راهداری هستند.

به گفته مصدقی، تلفن گویای ۱۴۱ و مرکز مدیریت راههای استان به شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به کاربران جاده ای از وضعیت جاده هاست.

وی همچنین توصیه اش به رانندگان در وهله اول پرهیز از سفربه مناطق کوهستانی و در صورت ضرورت به همراه داشتن زنجیر چرخ و دانستن نحوه بستن آن و سایر تجهیزات زمستانی بود.

استان گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر از انواع راهها را تحت پوشش دارد که یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.