شناسهٔ خبر: 122825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اعلام کرد؛

بازگشایی راه ارتباطی ۲۳۰ روستا در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: با تلاش راهداران مجموع ۵۰۲ مسدود شده، تاکنون ۲۳۰ روستا بازگشایی و بقیه روستاها هم در حال باز گشایی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان، مرتضی شیروانی اظهار کرد: خدا را شکر بارش های خوبی در چند روز اخیر در استان داشتیم ، در شهرستان‌های کوهدشت رومشکان و چگنی شاهد بارش باران بودیم و در شهرستانهای ازنا ، الیگودرز و دورود بارش سنگین برف را داشتند، همچنین در سایر شهرستانها نیز بارش باران و در گردنه هاشاهد بارش برف بودیم.

وی ادامه داد: به همت راهداران پرتلاش و جهادگر کلیه راه های مواصلاتی اصلی و فرعی باز و تردد به صورت عادی و روان در آنها برقرار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان  تصریح کرد: از آن جایی که ۸۰ درصد ترددها در راه‌های اصلی و محورهای مواصلاتی صورت میگیرد در حال حاضر کلیه محورها باز است.

شیروانی بیان کرد: اکثر روستاهای مسدود شده روستاهای خاکی و شنی هستند که در انتهای محورهای روستایی قرار دارد،  گردنه گله بادوش و فرسش نیز  با توجه به ارتفاع زیاد به دلیل شیب تند، پرتگاه‌های متعدد و عرض محدود جاده های روستایی امکان برف روبی در شب را ندارد،با این وضعیت راهداران پر تلاش همچنان در حال برف روبی هستند.

وی بیان داشت: از مجموع ۵۰۲ مسدود شده، تاکنون ۲۳۰ روستا بازگشایی و بقیه روستاها هم در حال باز گشایی هستند.