شناسهٔ خبر: 122831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور در دورود برگزار شد؛

نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهر بم

نشست زلزله بم دورود نشست تخصصی آموزه های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهر بم و مدیران ستادی در سالن جلسات فرمانداری دورود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در آستانه پنجم دیماه «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» رویدادی به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های زلزله بم و با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مردمی در شهرها و محلات هدف در روزهای سوم تا پنجم دی برگزار خواهد شد.

این رویداد با حضور سفیرانی تحت‌عنوان سفیران شهر بم و شرکت بازآفرینی در سه شهر منتخب هر استان در ایام مذکور با محوریت اداره کل راه وشهرسازی و از طریق شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

به همین مناسبت این نشست امروز شنبه سوم دیماه با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، ریس شورای شهر، شهردار و سفیران شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهر بم و سایر مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان دورود در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دورود و وجود گسل های پرخطر در این ناحیه و همچنین بروز زلزله های شدید در سالیان اخیر در این شهرستان ،کارشناسان و صاحب نظران با پر اهمیت شمردن ساخت و ساز اصولی و مهندسی سازه ها و همچنین عبرت و استفاده از آموزه های فاجعه زلزله بم تاکید کردند.

لازم به ذکر است این نشست فردا یکشنبه چهارم دی ماه در بروجرد و روز دوشنبه پنجم دی ماه در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.