شناسهٔ خبر: 122838 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف

برف پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌ها کماکان ادامه دارد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت امروز بارش‌ها در مناطق غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همراه با وزش باد، پیش‌بینی می شود.

وی افزود: همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.

رفیعی خاطر نشان کرد:این شرایط دوشنبه و سه شنبه برای استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق و ارتفاعات البرز انتظار می‌رود و شرق استان هرمزگان بارش باران را تجربه خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی برای چهارشنبه جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه بارش‌ها را پیش‌بینی کرد.

رفیعی با بیان این‌که امروز آب‌های خلیج فارس مواج است برای فردا نیز نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز را مواج و چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را  همچنان مواج و متلاطم توصیف کرد.

به گفته رفیعی، تهران آسمان نیمه ابری، بارش پراکنده و وزش باد را در پیش دارد، بیشینه دمای تهران ۸ درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران  ۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

رفیعی امروز سردترین نقطه کشور را میان‌دشت در اصفهان با ۱۳ درجه زیر صفر، دیزین بالا ۹ درجه زیر صفر، آبعلی و دیزین پایین و بن در چهارمحال و بختیاری  ۸ درجه زیر صفر پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: گرم‌ترین نقطه کشور مربوط به میناب در استان هرمزگان و بندر عباس است که دیروز دمای ۲۸ درجه بالای صفر را تجربه کردند.