شناسهٔ خبر: 122845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

برگزاری نشست تخصصی آموزه های زلزله بم در استان بوشهر با حضور سفیران بازآفرینی از شهر بم

نشست هم اندیشی تخصصی زلزله بم در استان بوشهر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از برگزاری نشست تخصصی آموزه های زلزله بم همزمان با روز ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاهای طبیعی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید علی حسینی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان بوشهر با اعلام این مطلب اظهار کرد : باتوجه به اهمیت بازسازی و احیاء بافت‌های فرسوده شهری و سیاست‌های وزارت متبوع در این خصوص همزمان با سالروز رخداد زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و به منظور پاسداشت این روز و بهره گیری از آموزه های زلزله بم و وضعیت فرسودگی بافت‌های شهری ؛ شرکت بازآفرینی شهری ایران و ادارات کل راه و شهرسازی کشور با همکاری شهرداری‌های ۱۰۵ شهر از ۳۱ استان کشور نسبت به برگزاری نشست تخصصی تحت عنوان آموزه های زلزله بم با حضور سفیرانی از شهر بم اقدام کرده است.

وی گفت : در همین راستا در استان بوشهر نیز این نشست تخصصی در شهرهای گناوه ، برازجان و بوشهر طی روزهای سوم ، چهارم و پنجم دی ماه سال‌جاری با حضور سفیران اعزامی و مدیران استانی برگزار می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: در این نشست تخصصی که در هر شهر بصورت جداگانه برگزار می‌گردد سازندگان ، تسهیل گران و مدیران شهری دخیل در ساخت و ساز حضور خواهند داشت و به بیان مساله ساخت و ساز؛ مقاوم سازی و نحوه مشارکت مردم می پردازند.

سید علی حسینی ادامه داد: در پایان این نشست ها در هر شهرستان سفیران اعزامی به یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری در هر شهرستان حضور خواهند یافت و با مردم صحبت خواهند کرد و در جریان کمبودهای موجود در ساخت و ساز و مقاوم سازی قرار گرفته و به ارائه پیشنهاد ها و بسته های تشویقی در این خصوص خواهند پرداخت.

وی گفت : در روز آخر این نشست جلسه ویدئو کنفرانس بصورت زنده و مستقیم از مرکز استان با وزیر راه و شهرسازی که در شهر بم خواهند بود برقرار و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با شرکت کنندگان در نشست صحبت خواهند کرد.