شناسهٔ خبر: 122846 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عملکرد حمل‌ونقل جاده‌ای در ۸ ماهه سال جاری نشان می‌دهد؛

افزایش جابه‌جایی مسافر، حمل بار و ترانزیت از طریق ناوگان زمینی

حمل و نقل جاده ای بررسی عملکرد ۸ ماهه حمل و نقل جاده‌ای از رشد در جابه‌جایی مسافر، حمل بار و ترانزیت خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بررسی روند ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر مشخص می شود بیشترین میزان جابجایی مسافر در ۸ ماهه سال ۱۳۹۱ به میزان ۱۵۱ میلیون نفر ثبت شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافر جابه‌جا شده بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۸۵ میلیون نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۶۷  میلیون نفر) ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بدین ترتیب مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۱  ،کاهش ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

جابه جایی حمل بار 

همچنین میزان بار حمل شده در  بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۳۳۳ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۲۸ میلیون تن)  ۲ درصد افزایش داشته است.

بدین ترتیب با بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار مشخص می گرددکه بیشترین حمل بار در۸ ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۳۲۸ میلیون تن ثبت شده است که همانگونه اشاره شد مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ، افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

ترانزیت جاده ای

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز میزان ترانزیت توسط بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۵/۶ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۶ میلیون تن) ۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت مشخص می شود که بیشترین میزان ترانزیت در ۸ ماهه سال ۱۳۹۳ و به میزان ۲/۸ میلیون تن ثبت شده است لذا مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۳  ، کاهش ۲۱  درصدی را نشان می‌دهد.